نظرسنجی جدیدی از Playboy آلمان نشان می دهد که اکثر آلمانی ها پذیرا و حامی دگرباشان جنسی هستند، اما چنین موضعی را نسبت به مسلمانان ندارند.این  نظرسنجی نشان می دهد که این تغییر در نگرش در طی چند سال گذشته صورت گرفته است.

Playboy آلمان بیش از ۱۰۰۰ مرد و زن را درباره نگرش آنها نسبت به دگرباشان جنسی و مسلمانان  مورد پرسش قرار داد. ۷۰ درصد از آنها گفتند که اگر فرزندشان همجنسگرا باشند، “اهمیتی نمی دهند”. همین تعداد بر این باورند که شرکت های بیمه باید هزینه های تطبیق جنسیت برای افراد تراجنسی را پوشش دهند.

نگرش اکثریت نسبت به مسلمانان هم یکسان است، اما نه در حمایت از آنها.

۵۵.۷ درصد از آلمانی ها گفته اند که نمی خواهند یک مسجد در نزدیکی خانه خود داشته باشند. این آمار در مقایسه با نگرش آنها نسبت به کلیساهای مسیحی (۶/۱۶٪)، کنیسه های یهودی (۲۵٪) و معابد بودایی (۲۵٪) بالاتر است.

اکثریت قریب به اتفاق، ۷۰٪، همچنین گفتند که ممنوع کردن پوشیدن حجاب معلمان و کارمندان دولتی ایده خوبی است.

تغییر نگرش در طول سالها:
اسلام هراسی نسبت به پناهندگان نیز بروز میکند. تصویر زیر نشان می دهد که تعداد آلمانی های علیه خانه های پناهنده در منطقه محل سکونت شان رو به افزایش است. این آمار از سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

همانطور این نمودار نشان می دهد، در همه مناطق به جز جنوب آلمان، نگرش های تبعیض آمیز نسبت به پناهندگان افزایش یافته است. همه پناهنده ها مسلمان نیستند، اما در بین آنها، مسلمانان حضور دارند. فرضیه هایی درباره پناهندگانی که عمدتا مسلمان هستند، وجود دارد.

مطالعات مشابه دیگری، تغییر نگرش در رابطه با دگرباشان جنسی در مقایسه با مسلمانان را تایید می کند. مطالعات قبلی انجام شده توسط بوندستاگ آلمان نشان می دهد که از دهه ۱۹۹۰، مردم بیشتر پذیرای دگرباشان جنسی هستند، اما همانطور که نظرسنجی پلیبوی نشان می دهد، تحمل کمتری نسبت به مسلمانان دارند.

دکتر ملانی استفنس، استاد روانشناسی اجتماعی دانشگاه کوبلنز، سعی کرد این تفاوتها را توضیح دهد.

او توضیح داد: “برخی از این ادعاهایی وجود دارد که اسلام نظم اجتماعی لیبرال را تهدید می کند. علاوه بر این، برخی افراد ممکن است بر این باور باشند که مسلمانان دارای فرهنگی با تقاوت زیاد با “فرهنگ های آلمانی هستند، اما فرهنگ دگرباشان به فرهنگ آلمانی نزدیک است.

H / T: DW

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/germans-supportive-lgbti-people-not-muslims/#gs.b3=2lD4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com