فشار به روی دولت مالزی برای ممانعت از تازیانه زدن دو زن بازداشت شده به دلیل “تلاش برای برقراری رابطه جنسی” رو به افزایش است.

گروه های حقوق بشری، حکم دادگاه ترنگانو ساریاح در محکومیت دو زن به شش ضربه شلاق و جریمه نقدی ۸۱۴ دلار محکوم کرده اند. این زنان قرار است در روز ۲۸ آگوست در انظار عمومی به مجازات برسند.

دادگاه ساریاح از قانون شریعت اسلامی که در آن روابط همجنسگرایان غیرقانونی است، پیروی میکند. همجنسگرایی همچنین در قانون مالزی به شکل گسترده ایی جرم محسوب میشود.

سوهاکام کمیته حقوق بشر مالزی گفت: ” این مجازات، تحقیرآمیز بوده و تلاشی برای ننگ این زنان و خانواده های آنها به طور عمومی است.

این کمیته از دولت خواست تا نه تنها مجازات های بدنی را در مالزی لغو کند بلکه از این دو زن محافظت کند.

سوهاکام همچنین به دگرباشان جنسی در مالزی هشدار داد که “انتخاب شیوه زندگی خود را خصوصی” نگه دارند.

تان سیری رضالی اسمائیل، مدیر این کمیته گفت: “سوهاکام همچنین از دگرباشان جنسی می خواهد که آرامش و میانه روی داشته باشند و انتخاب سبک زندگی خود را در جامعه و محیط زندگی شان را در جامعه ایی که شروع به در نظر گرفتن مجازات های گوناگون برای دگرباشان جنسی کرده است؛ خصوصی نگه دارند. سوهاکام از دشواری شرابط کنونی مطلع است، اما آنرا با توجه به جامعه مذهبی و فرهنگ مالزی لازم میداند.”

این اعلامیه پس از اعمال تدابیر امنیتی شدید برای جامعه دگرباشان جنسب در چند هفته گذشته صادر شده است. حذف دو پرتره از دگرباشان جنسی از یک نمایشگاه عکاسی باعث شد بحث های جدیدی در مورد این جامعه در مالزی ایجاد شود. برخی از فعالان بر این باورند که این بررسی موشکافانه، شرایط دگرباشان جنسی در این کشور را دشوارتر خواهد کرد.

یکی از رهبران سیاسی اسلامی، سوهاکام را مورد حمله قرار داده و گفت که این کمیته هیچ اختیاری برای اظهار نظر در مورد قانون شریعت ندارد.

تاکیودین حسن دبیر کل حزب اسلامی مالزی (PAS)، گفت که سخنرانی سوهاکام در مورد دیوان ساریاح تحقیر آمیز است.

تاکیودین امروز (۱۶ آگوست) به خبرنگاران گفت: “مجازات تعییر شده، مطابق با قوانین شرعی است و هر نوع اعتراض به آن (توسط سوهاکام) کوچک شمردن دادگاه محسوب میشود. این قوانین فقط می تواند بر مسلمانان اعمال شود و نه غیر مسلمانان.”

وی گفت که سوهاکام باید بیانیه خود را بازپس گیری کند وگرنه با شکایت قانونی به دادگاه مواجه خواهد شد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/lgbti-people-warned-to-keep-their-lifestyle-choices-private-in-malaysia/#gs.QXk7meA

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com