پیدا کردن شریک مناسب و ایجاد روابط عاشقانه به‌خودی‌خود برای اعضای جامعه اقلیت جنسی و جنسیتی سخت است. حال وقتی یکی از طرفینِ رابطه اصطلاحاً هنوز در گنجه است و برون‌آیی نکرده و طرف دیگر رابطه برون‌آیی کرده است به این رابطه پیچیدگی‌های زیاد دیگری نیز اضافه می‌شود.
اگر شما هم در چنین رابطه‌ای هستید، مهم است بدانید که کلید اصلی برای غلبه بر سوءتفاهم‌ها و فشارهای روحی چنین رابطه‌ای، داشتن “ارتباط کلامی درست” است.
با شریک خود در رابطه با احساساتی که دارید صادق باشید و در مورد آن‌ها حرف بزنید. مهم نیست که شما آن فردی هستید که هنوز در گنجه است یا آن فردی که برون‌آیی کرده، قطعاً هردوی شما بنابرموقعیت احساسات پیچیده‌ای را تجربه می‌کنید.

برای مثال در چنین روابطی اغلب زوجی که هنوز در گنجه است از اینکه به هر دلیل موقعیت برون‌آیی را ندارد، احساس شرم می‌کند و تصور می‌کند در گنجه بودن او ضعفی است که باعث ناامیدی و خجالت شریک عاطفی‌اش می‌شود. از طرف دیگر شریکی که برون‌آیی کرده، ممکن است تصور کند که معشوقش از رابطه‌ی با او خجالت می‌کشد و به همین دلیل است که رابطه‌شان را آشکار نمی‌کند و یا اینکه رابطه‌ی در جریان برای معشوقش به‌قدر کافی جدی و مهم نیست که بخواهد آن را برای خانواده و دوستانش آشکار کند.

صحبت کردن در مورد احساساتِ پیچیده با یکدیگر، به طرفین رابطه کمک می‌کند تا بهتر موقعیت یکدیگر را درک کنند و سوءتفاهم‌های احتمالی قبل از اینکه جدی شوند با گفتگو برطرف ‌شوند. همچنین با گفتگو، طرفین رابطه می‌توانند راه‌حل‌های مناسبی برای مدیریت بهتر رابطه‌شان پیدا کنند و در مورد ازخودگذشتگی‌هایی که هرکدام از آن‌ها باید برای حفظ رابطه انجام دهند، صحبت کنند.

نکته خیلی مهم دیگر که بارها در مقالات مربوط به برون‌آیی در مورد آن صحبت کرده‌ایم این است که اگر شما برون‌آیی کرده‌اید و شریک شما در گنجه است هرگز تحت هیچ شرایطی شریک خود را مجبور به برون‌آیی نکنید. تحت‌فشار گذاشتن شریکتان برای برون‌آیی درحالی‌که او به هر دلیلی مایل به انجام آن نیست درنهایت به ضرر هردوی شما تمام خواهد شد.

برون‌آیی مسئله‌ای مهم است که برای هر شخص ظرافت‌ها و بایدها و نبایدهای خودش را دارد. شرایط خانوادگی و زندگی هر فردی متفاوت است و شریک شما حق دارد با سنجش موقعیت زندگی خود و روابطش تصمیم بگیرد که می‌خواهد برون‌آیی کند یا نه. بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که حمایت همه‌جانبه‌ی خود را صرف‌نظر از هر تصمیمی که شریکتان می‌گیرد نثار او کنید و نشان دهید که می‌توانید فردی قابل‌اعتماد و اتکا در شرایط سخت برای او باید.

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com