برنده رقابت آقای همجنسگرای اروپا روز گذشته در شهر پزنان لهستان، به رغم تظاهرات صدها نفر از معترضین برای اعلام دیدگاه هایشان در مورد دگرباشان جنسی تاج گذاری شد.

انریکه دولسچی، رقابت کننده ۳۰ ساله آلمانی، با پیروزی در برابر ۶ فینالیست دیگر، تاج دوازدهمین دوره این مسابقات سالانه را از آن خود کرد.

دولسچی به خبرگزاری فرانسه گفت: “تا زمانی که یک فرد هست که این احساس را داشته باشد، ما به این رقابت ها نیاز داریم تا بهترین نسخه افراد را از آنها بیرون بکشیم و آنها را مجبور کنیم ، راهبری کنیم تا بتوانند برای یکدیگر بهتر باشند.”

رقابت سال جاری، اولین سالی بود که یک رقابت کننده تراجنسی، نیلز جانسن از دانمارک، وارد این رقابت ها شد و عنوان اولین رقیب تراجنسی را به خود اختصاص داد.

تور آشیم، مدیر مسابقات آقای همجنسگرای اروپا، گفت:” این رویداد یک مسابقه زیبایی نیست. ما به دنبال مدل های واقعی در زندگی واقعی برای جامعه دگرباشان در سراسر اروپا هستیم و ما به این واقعیت که یک فرد تراجنسی خواست و توانست به اندازه کافی برای شرکت در این رقابت ها احساس راحتی کند، افتخار میکنیم. نیلز ثابت کرد که نماینده ایی مثبت و قابل توجه است. “

فعالان حقوق دگرباشان در لهستان همچنان برای برابری مبارزه می کنند، اما نظرسنجی ها نشان می دهند اکثر مردم در کشور از آنها حمایت نمی کنند.

نظرسنجی سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۷۰ درصد از لهستانی ها احساس می کنند که فعالیت جنسی همجنسگرایان از لحاظ اخلاقی غیرقابل قبول است. با این حال این میزان در سال ۲۰۰۵ به میزان ۸۹ درصد کاهش یافته است که نشان می دهد افکار عمومی در حال تغییر است.

این کشور، به دلیل ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان و فرزندپذیری آنها، در بین کشورهای اروپای غربی در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی عقب مانده است. آنها همچنان از به رسمیت شناختن تراجنسی ها سر باز زده اند.

لهستان در سال ۲۰۱۱، هنگامی که آنا گرودسکا، یک زن تراجنسی و رابرت بیدرون، یک مرد آشکارا همجنسگرا، با کسب کرسی به عنوان نماینده در پارلمان لهستان تاریخ ساز شدند، در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی، پیشرفت کرد. 

با این حال، به گفته فعالان حقوق دگرباشان جنسی، با به قدرت رسیدن قوانین کاتولیک و حزب عدالت در سال ۲۰۱۵، جنایات ناشی از تنفر و سخنان نفرت انگیز افزایش یافته است.

براساس گزارش سالانه Rainbow Europe انجام شده توسط ILGA-Europe، مستقر در بروکسل، لهستان تنها ۱۸ درصد در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی را به دست آورده است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/12/mr-gay-europe-poland-protests/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com