پرچم افراد بی‌جنسگرا

بی‌جنسگرایی به معنی فقدان هرگونه تمایل و کشش جنسی (نیاز جنسی) برای داشتن رابطه جنسی و همخوابگی با دیگر افراد است. از بی‌جنسگرایی عموماً به‌عنوان گرایش جنسی چهارم یاد می‌شود و تصور می‌شود که حدوداً ۱ درصد افراد هر جامعه‌ را بی‌جنسگراها تشکیل می‌دهند.
بی‌جنسگرایی، هویت جنسیتی نیست.
بی‌جنسگرایی، اختلال روانی نیست.
بی‌جنسگرایی، مشکل جسمی یا هورمونی نیست.
بی‌جنسگرایی به‌صورت اختیاری رخ نمی‌دهد مانند افراد راهب.
بی‌جنسگرایی، ترس از همخوابگی و ایجاد رابطه نیست.
اگرچه ازنظر علمی وجود برخی مشکلات هورمونی، جسمی یا روانی می‌توانند باعث کاهش یا فقدان میل جنسی در فرد شوند اما هیچ‌کدام این موارد باعث نمی‌شود که فرد بی‌جنسگرا باشد.

گفتیم که افراد بی‌جنسگرا کشش جنسی و جذابیت جنسی را تجربه نمی‌کنند اما بسیاری از آن‌ها کشش عاطفی و روحی را تجربه می‌کنند و به دلیل تجربه این کشش عاطفی است که افراد، خود را علاوه بر بی‌جنسگرا در طبقه‌بندی‌هایی مانند همجنسگرا، دوجنسگرا و دگرجنسگرا نیز قرار می‌دهند.
فرد بی‌جنسگرا می‌تواند هر نوع هویت جنسیتی داشته باشد او می‌تواند ترنسجندر (غیرهمسو جنس) و یا سیس‌جندر (همسو جنس) باشد.
عاشق شدن، ازدواج کردن، بچه‌دار شدن و حتی خودارضایی هیچ تضادی با بی‌جنسگرایی ندارد. افراد بی‌جنسگرای زیادی هستند که شریک زندگی‌شان بی‌جنسگرا نیست و به خاطر رفع نیاز شریک خود و احساس عشقی که به او دارند حاضر به همخوابگی با شریکشان هستند.

بی‌جنسگرایی انواع مختلفی دارد. برای مثال بی‌جنسگراهای خاکستری Grey-A که خود را درجایی بین بی‌جنسگرایی کامل و داشتن تمایل جنسی تعریف می‌کنند.
و یا افراد Aromantic که علاوه بر فقدان کشش جنسی، هیچ‌گونه کشش عاطفی را نیز تجربه نمی‌کنند. آن‌ها علاقه‌ای به داشتن رابطه حتی در حد احساسی و عاطفی با دیگری ندارند اما این دلیلی بر این نیست که این افراد را بدون احساس تصور کنیم آن‌ها به‌خوبی قادر هستند تا به دوستان و خانواده خود مانند هر شخص دیگری عشق بورزند.
برای مطالعه انواع دیگر بی‌جنسگرایی به این متن مراجعه کنید:
https://t.me/rainbowhelp/205

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com