پانتن آخرین شرکت تولید محصولات مراقبت از مو است که تنوع تراجنسی ها را در یک کمپین تبلیغاتی جدید در قلب تایلند جشن میگیرد.

این ویدیو شرکت پانتن که توسط شرکت تبلیغاتی GREYnJ United، Mumbrella Asia تهیه شده است، چندین زن تراجنسی را به تصویر میکشد.

این ویدیو توسط بازیگر تایلندی و مدل تریچادا پتچارات اجرا شده است.

در این ویدئو همچنین ملکه زیبایی کولچایا تنسیری، مدل نیشاناج سودلافا، بازیگر تاچانان خونترونگ ، و نیچا رونگرام از کمیته بنیاد اتحاد تراجنسی ها برای حقوق بشر ایفای نقش میکنند.

پتچارات در حالی که ویدئو، بازیگران دیگر را نشان میدهد میگوید: “چه میبینید؟ آیا شما تنها جنسیت این فرد را می بینید؟ “. این ویدئو زنان تراجنسی با سرگذشت های مختلف، از جمله مدل های مد، یک آرایشگر و یک پستچی را به تصویر میکشد.

پتچارات ادامه می دهد: “بیایید دوباره نگاه کنیم.” آیا در این افراد اراده را مشاهده میکنید؟ آیا شما در آنها اهمیت به ظاهر را می بینید؟ آیا قدرت را می بینید؟

پتچارات اینگونه نتیجه گیری میکند: “من در این افراد (هیچ جنسیتی)نه مرد و نه زن را می بینم. من انسان هایی زیبا را می بینم که میخواهند بهترین باشند.”

این ویدیو با این هشتگ به پایان می رسد: #SeeBeautyNotGender.

پیروی از رقیب: Sunsilk vid:
ویدئوی پانتن پس از آگهی  شامپو شرکت Sunsilk Unilever با هنرنمایی یک ملکه زیبایی تراجنسی منتشر شد.

این ویدیو که در اوایل سال جاری منتشر شد و بلافاصله پس از انتشار جنجالی شد.

این آگهی چهار و نیم دقیقه ایی، داستان پدری را که بر تعصبات و کلیشه ها غلبه کرده، و دختر خود را به عنوان یک زن تراجنسی میپذیرد، را طرح میکند.

در حالیکه هر دو بازیگران، بر اساس داستان راک کوانلادا، شرکت کنندگان اول و دوم رقابت های جهانی ملکه زیبایی تیفانی در سال ۲۰۱۷ بودند، این ویدئو پس از انتشار،به سرعت برای رویکرد مهربان و دلگرم کننده از طرح داستان جنجالی شد و در سراسر جهان مورد ستایش قرار گرفت.

این ویدئو در تایلند یک پدیده ملی بود. در فاصله دو ماه، این ویدیو بیش از ۳۷ میلیون بار و تنها در تایلند دیده شده است.

محبوبیت این ویدیو به آغاز گفتمان پیرامون جنسیت، کلیشه ها و حقوق افراد تراجنسی در تایلند کمک کرده است.

ویدئوی شرکت پانتن را میتوانید در زیر تماشا کنید:

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com