بیش از ۵۰ درصد از کشورهای جهان در حال استفاده از قانون برای متوقف کردن مبارزات دگرباشان جنسی برای حقوق برابر هستند. 

نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد که ۸۵ کشور از مجموع ۱۹۴ کشور جهان، اجازه تشکیل و ثبت سازمان های دفاع از حقوق دگرباشان را نمی دهند.

طبق گزارش “وضعیت جهانی سازمان های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی: حق ثبت قانونی” که امروز توسط سازمان اقدام آشکار جهانی منتشر شد، گروه های جامعه مدنی دگرباشان جنسی برای بسیج کردن نیروها در مبارزه برای حقوق برابر، تصویب قوانین ضد تبعیض و جنبش های جرم زدایی همجنسگرایی مهم هستند. 

ماریا سودین، معاون اجرایی سازمان اقدام آشکار جهانی، گفت: “تاریخ نشان می دهد که پیشرفت در حقوق دگرباشان جنسی از طریق فعالیت و تغییر دیدگاه صورت گرفته است. هنگامی که دولت ها سازمان های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی را سرکوب می کنند، در واقع در راستای محروم کردن دگرباشان جنسی از حقوق بنیادی و برابر قدم بر میدارند.”

این گزارش فرآیندی را که در آن دولت ها سعی در سرکوب کردن جنبش رو به رشد برای برابری میکنند، روش میکند. این فرایند در کنار سرکوب های شدید و دستگیری های گسترده دگرباشان جنسی در سراسر جهان در طی سال گذشته در کشورهایی مانند روسیه، مصر، اندونزی، تانزانیا و دیگر کشور ها اجرا شده است.

چرا سازمان ها نیاز به ثبت قانونی دارند:
گروه های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی برای ثبت درخواست کمک مالی باید به شکل قانونی ثبت نام خشده باشند. گاهی حتی باز کردن یک حساب بانکی برای سازمان بدون ثبت قانونی آن غیرممکن است.

همچنین سازمان های دفاع از حقوق دگرباشانی که به طور قانونی ثبت نشده اند ممکن است قادر به ملاقات با مقامات دولتی برای لابی کردن و ایجاد تغییر نباشند. گاهی اوقات آنها حتی نمی توانند جلسات خود را بدون زیر پا گذاشتن قانون برگزار کنند.

بر اساس گزارش سازمان اقدام آشکار جهانی، سازمان ها بدون ثبت حقوقی، مجبور به فعالیت زیرزمینی، اجتناب از فعالیت های عمومی یا حتی غیر قانونی می شوند. در موارد خطرناک، آنها تحت نظارت دولتی، دستگیری های بی قید و شرط و مجازات های خشونت آمیز قرار می گیرند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که بسیاری از سازمان ها، اگر به صراحت اعلام کنند که برای حقوق دگرباشان جنسی فعالیت میکنند مجاز به ثبت قانونی نیستند.

دولت ها اغلب از ثبت قانونی سازمان ها به دلایل مذهبی و اخلاقی و یا به دلیل محدود کردن آزادی های اساسی جلوگیری می کنند. بعضی از این دولت ها حتی ثبت قانونی سازمان های دفاع از حقوق دگرباشان جنسی را تهدیدی علیه امنیت ملی تلقی می کنند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com