بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بالاخره به انتقادها از قوانین جایگزین جنجال برانگیز کشور پاسخ داد. اما گروه های حمایت از حقوق دگرباشان جنسی از گفته های او خوشحال نیستند.

ماه گذشته، مجلس اسراییل (کنست) قوانین جایگزینی را برای شمول زنان مجرد در این قانون تغییر داد. پیشتر این قانون تنها افراد متاهل را مجاز به جایگزینی مجدد می نمود. اما مجلس شمول زوج های همجنسگرا و دگرباش در این قانون را فراموش کرد.

جامعه محلی دگرباشان جنسی کشور با اعتصاب های ملی و اعتراضات خیابانی در شهرها، روال زندگی درسراسر اسرائیل را مختل کردند. معترضان حتی در اطراف اقامتگاه رسمی نتانیاهو در اورشلیم تجمع کردند.

به گزارش سایت خبرگزاری هارتز، نخست وزیر اسرائیل، نامه ای در پاسخ به نامه مشترک قبلی که از گروه های دگرباش جنسی در سراسر جهان مبنی بر انتقاد از قوانین جدید به باربارا گلدی گلدبرگ، معاون کنگره جهانی یهودیان دگرباش نوشت.

وی در این نامه نوشت: “اسرائیل به طور مداوم از برابری و حقوق مدنی همه شهروندانش بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، جنسیت و گرایش جنسی، حمایت می کند.”

نتانیاهو گفت که او از حقوق خانواده های رنگین کمانی در دفعات زیادی حمایت کرده است، اما او در اظهاراتش به صراحت در مورد اختلاف نظرها صحبت نکرد.

ریاکاری اسرائیل:
گروه های دگرباشان جنسی نامه نتانیاهو را ریاکاری دانسته و گفتند که این نامه تجربیات واقعی مردم را منعکس نمی کند.

فرانک جیاوی، رییس کنگره جهانی یهودیان دگرباش، به هارتز گفته است: “دولت اسرائیل در حالی که برای جذب گردشگران همجنسگرای بین المللی به کشور تلاش میکند، شهروندان دگرباش خود را در رابطه با حقوق اولیه والدین مورد تبعیض قرار میدهد. این یک پارادوکس عجیب و غریب است!”

آصف وایس، افسر ارشد کنگره جهانی یهودیان دگرباش، گفت که سخنان نخست وزیر، اقدامات دولت را منعکس نمیکند.

وایس به هارتز گفت: “این ادعا که اسرائیل حقوق برابر را برای جامعه دگرباشان جنسی اش تصمین میکند، کذب است. تحت  دولت فعلی اسرائیل، دگرباشان جنسی از تبعیض های شدیدی در رابطه با حقوق والدین، حقوق ازدواج و حقوق تراجنسی ها رنج می برند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com