بیش از ۶۰ نفر از کنشگران، هنرمندان، سیاستمداران و سازمان‌های حامی اقلیت‌های جنسی طی نامه‌ای اعلام کردند حضور هواپیمایی بریتیش ایرویز در جمع اسپانسرهای رژه افتخار در انگلستان غیرقابل قبول است.

پس از اعلام نام هواپیمایی بریتیش ایرویز در میان اسپانسرهای رژه افتخار در برایتون، جمعی از فعالان طی نامه‌ای به این انتخاب اعتراض کردند.

در این نامه آمده است:

«مراسم افتخار جشن دستاوردها در پیشبرد برابری است که جامعه کوییر از جمله جامعه پناهندگان باید در آن احساس راحتی کنند. حضور شرکت‌هایی که از اخراج پناهندگان کسب سود می‌کنند با چشم‌انداز آزادی که جشن افتخار آن را نمایندگی می‌کند در تضاد است. این یک توهین مضاعف است که بسیاری از آن‌هایی که هواپیمایی بریتیش ایرویز از انگلستان اخراج کرده است، افراد ال‌جی‌بی‌تی هستند که باید امروز در کنار ما در رژه افتخار شرکت می‌کردند اما با بی‌رحمی به سوی فقر، تعقیب و آزار و در برخی موارد به سوی مرگ فرستاده می‌شوند.»

در این نامه همچنین آمده است:

«در اخراج پناهندگان هیچ افتخاری نیست.»

پیشتر در ماه جولای هواپیمایی ویرجین آتلانتیک که از اسپانسرهای پراید لندن بود تحت فشار فعالان ال‌جی‌بی‌تی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد دیگر حاضر به پذیرش پروازهای اخراج پناهندگان از انگلستان نیست.

امضاکنندگان نامه فوق خواهان توقف اخراج پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی توسط هواپیمایی بریتیش ایرویز با پیروی از الگوی هواپیمایی ویرجین آتلانتیک شدند.

در حرکت مشابه دیگری گروه فعالان «لزبین‌ها و گی‌های حامی پناهجویان» پتیشنی به راه انداختند که به امضای بیش از ۵۱۰۰۰ نفر رسید.

علیرغم انتشار این نامه و طومار، این شرکت اعلام کرد ضمن اینکه به حمایت مالی از رژه افتخار «مفتخر» است، در زمینه اخراج پناهجویان وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد.

همزمان با برگزاری رژه افتخار برایتون، فعالان لزبین‌ها و گی‌های حامی پناهجویان با اشغال برج هواپیمایی بریتیش ایرویز در برایتون به همکاری این هواپیمایی در اخراج پناهندگان اعتراض کردند.

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره مهاجرت انگلستان در نوامبر ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که به ۷۴٪ درخواست‌های پناهندگی بر اساس گرایش جنسی پاسخ منفی داده شده است.

تصاویر از اشغال برج British Airways i360، از گروه Lesbians and Gays Support the Migrants

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com