رویداد رژه غرور در روز ۴ اوت در سن پترزبورگ، روسیه برگزار شد. با این حال، مقامات روسیه از صدور مجوز برای برگزاری این جشن ها سر باز زده و سی تن از فعالان را در هنگام ورود به میدان کاخ دستگیر کردند.

یوگنی لیتینووا، فعال حقوق دگرباشان روس حاضر در صحنه، در مورد آنچه که رخ داد در روزنامه خواننده روسی نوشت. 

آنچه رخ داد:

تظاهرات برای ساعت ۱۲:۳۴ صبح در میدان کاخ در سن پترزبورگ برنامه ریزی شده بود. وقتی گروه وارد میدان شد، میدان کاملا بسته شد و توسط افسران پلیس احاطه شد.

یوگنی توضیح داد: “من به راهم ادامه دادم، و زمانی که من به میدان رسیدم، آلکسیه سرگئیو بازداشت شده بود.سپس آلک نازا (الکسی نظروف) بازداشت شد: او هیچ تابلوئی به همراه نداشت، فقط پرچم رنگین کمان. قبل از آن ۲۸ نفر دیگر بازداشت شده بودند. در مجموع ۳۰ نفر به دلیل تلاش برای حفظ اعتصاب های انفرادی [که طبق قانون روسیه بدون مجوز و اطلاع مقامات میتواند برگزار شود) بازداشت شده اند. در بین دستگیرشدگان، نوجوانان هم هستند. بعضی از آنها به دفتر ۷۴ پلیس (به خصوص الکساندر خملوف) منتقل شده اند، در حالی که تا جایی که من می دانم یک گروه سوم هنوز هم در یک واگن برقی نگهداری می شود. شش نفر از بازداشت شدگان در میدان کاخ، از جمله یوری گاواریکوف، الکسی سرگئیف و تانیا (عار) سیچکارفوف، به حوزه ۶۹ پلیس درخیابان ۳۰/۳ مارشال ژوکوف، ، منتقل شدند. یکی از بازداشت شدگان دختری زیر سن است. ما در برابر دادن اثر انگشت و گرفتن عکس مقاومت کردیم.

کی از فعالانی به نام سوبی به EuroNews گفت: “من از تبعیض و اینکه مجاز به راه رفتن و ابراز احساس بدم در این مورد نیستم، خسته ام. کشورم نمیخواهد بشنود که من احساس بدی میکنم، برایش اهمیتی ندارد.”

چیز دیگری مد نظر دارید؟
تا سال ۱۹۹۳، همجنسگرایی در روسیه یک جنایت بود. در سال ۲۰۱۳، دولت روسیه “تبلیغ همجنسگرایی” را ممنوع کرد.

در ماه ژوئن، مامورین پلیس روسیه، پیتر تتچل، فعال حقوق دگرباشان جنسی را، پس از اعتراض او به نقض حقوق دگرباشان جنسی در نزدیکی کرملین، بازداشت کردند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com