ماف نیوز: یک کولبر در مناطق مرزی سلماس از سوی نیروهای مرزبانی سلماس کشته شد. این نهمین کولبری است که طی دو هفته‌ی گذشته در پی شلیک نیروهای مذکور کشته و یا زخمی می‌شود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شامگاه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، گروهی از کولبران در نقطه‌ی صفر مرزی سلماس توسط نیروهای مرزبانی مورد هجوم قرار گرفتند که در نتیجه یک تن جان خود را از دست داد.

تلگرام ماف نیوز
هویت کولبر مورد ذکر «سلیمان بادوشیوه» فرزند عیسی، متأهل و از اهالی روستای درگه از توابع بخش کوهسار سلماس بود که در دهستان شناتال مورد هدف شلیک نیروهای مرزبانی قرار گرفته است.

طی ده روز گذشته، این نهمین کولبری است که در مناطق مرزی بدون اخطار قبلی و به ظن حمل کالای قاچاق هدف آتش نیروهای مرزبانی قرار گرفته شده‌ است.

براساس ماده‌ی ٣ قانون بکارگیری اسلحه از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیروهای نظامی تنها در صورتی می‌توانند از اسلحه استفاده کنند که جان آنان در خطر باشد و یا فرد، قصد کشتن نیروهای نظامی را داشته باشد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com