دموکرات ها در کنگره علیه تصمیم دولت ترامپ برای حذف سوالات مربوط به دگرباشان جنسی در سرشماری ایالات متحده فشار می آورند.

در روز سه شنبه (۳۱ ژوئیه)، سناتور کمالا هریس (نماینده -کالیفرنیا) و تام کارپر (دی-دلاور) لایجه برابری در سرشماری را به کنگره معرفی کردند.

هدف این لایحه بهبود جمع آوری داده ها “با جمع آوری اطلاعات در مورد گرایش جنسی و جنسیت شهروندان در سرشماری ده ساله و بررسی جامعه آمریکا” عنوان شده است.

این لایحه همچنین مقامات را به تدوین برنامه ایی برای شمول این سؤالات تا حداکثر یک سال پس از تصویب این لایحه ملزم میکند.  این لایحه همچنین می گوید که مقامات میتوانند این سوالات را زودتر از یکسال پس از تصویب لایحه معرفی کنند، اما نه بعد از سال ۲۰۳۰ برای سرشماری ده ساله و ۲۰۲۰ برای بررسی جامعه آمریکا.

فعالان حقوق دگرباشان در ماه مارس گذشته، ترامپ و تیمش را برای عدم شمول چنین سوالهایی در سرشماری مورد انتقاد شدید قرار دادند. .

این فشار ها باعث شد که اداره آمار ایالات متحده پرسش مربوط به تمایلات جنسی را در تحقیق بازاریابی سال ۲۰۲۰ نگه دارد.

این لایحه در صورت تصویب، شمول چنین سوالاتی را در همه نظرسنجی اجباری میکند.

مشاهده پذیری دگرباشان جنسی:

هریس گفت: “ما باید جمع آوری داده ها را به شکلی تعمیم دهیم که نه تنها از مشاهده پذیری جامعه دگرباشان جنسی اطمینان حاصل شود، بلکه به آنها امکان دسترس کامل به منابع دولتی را فراهم کند. این اطلاعات همچنین می تواند ابزارهای بهتری را برای حمایت از حقوق مدنی جامعه ایی اغلب مورد تبعیض قرار میگیرد، فراهم کند.”

کارپر افزود: “امروز، علیرغم این واقعیت که حدود ۱۰ میلیون آمریکایی به عنوان دگرباش جنسی شناخته می شوند، این جامعه در سرشماری جایی ندارد.”

مدافعان حقوق دگرباشان جنسی مدت ها برای شمول چنین پرسش هایی در نظرسنجی ها و سرشماری ها مبارزه کرده اند.

در سال ۲۰۱۶ در کاپیتال هیل، لاورن کاکس به سیاستگذاران پیوست تا خواستار چنین تغییراتی شود.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com