سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، به خشم فراوان جامعه محلی دگرباشان جنسی پاسخ داده است. بنیامین نتانیاهو در ماه جاری به دلیل نحوه برخوردش با لایحه قانون شدن جایگزینی در مجلس اسرائیل زیر فشار قرار گرفته است.

اگرچه این لایحه حقوق انسانی را به زنان میدهد که نمی توانند به طور طبیعی داشته باشند، نتانیاهو، علی رغم وعده های اولیه اش و به دلیل فشار سیاستمداران ضد حقوق دگرباشان جنسی، از تعمیم این اصلاحیه برای شمول زوج های همجنسگرا  سر باز زده است.

این حرکت، موجب موجی از خشم و تظاهرات دگرباشان جنسی در طول هفته گذشته علیه دولت و بنجامین نتانیاهو در اورشلیم، تل آویو، هیفا و کاریمیل شده است.

اگرچه نخست وزیر از اظهار نظر شخصی در مورد اعتراضات خودداری کرده است، اما همسرش سارا نتانیاهو در مصاحبه ایی با کانال ۲ به این موضوع پرداخت.

همسر نخست وزیر، که اخیرا با طوفانی سیاسی از اتهامات مربوط به تقلب خود مواجه شده است، بر اینکه دگرباشان جنسی در اسرائیل از حقوقی برابر برخوردار هستند، تاکید کرد.

او گفت: “من فکر نمی کنم که آنها از حقوقی برابر برخوردار نباشند … من فکر می کنم کشور ما بسیار پیشرفته است و تنها به پیشرفت ادامه می دهد.”

او در پاسخ به اعتراضات گفت: “دگرباشان جنسی صبور هستند. شما کسی را در اینجا دارید که به شما فکر می کند. من انتخاب نشده ام، من رئیس دولت نیستم، اما می توانم بگویم شما در قلب نخست وزیر هستید. “

او افزود: “من فکر می کنم همه در جامعه دگرباشان می دانند که من چقدر به آنها کمک می کنم. من به یک زن و شوهر کمک کردم که بچه های خود را از هند به اینجا بیاورند. من به بسیاری از زوج ها کمک کرده ام و واقعا در پشت صحنه، بسیار حامی و مفید بوده ام. نخست وزیر همچنین بسیار حامی است. ما باید به او وقت بدهیم و صبر کنیم و همه چیز خوب خواهد بود. “

تظاهرات کنندگان در ۲۲ ژوئیه در خارج از محل اقامت رسمی نتانیاهو در اورشلیم جمع شدند و شعارهایی را مبنی بر اینکه او همجنسگراستیز است را سر دادند.

بسیاری از بزرگترین کسب و کارهای این کشور به کارکنان اطلاع دادند که برای شرکت در اعتراضات به این قانون، با آنها برخوردی نمیشود.

اسرائیل به طور مداوم در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی پیشرفت کرده است.

این کشور دارای قوانین لازم برای محافظت دگرباشان جنسی از تبعیض بوده و افراد تراجنسی قادر به تغییر جنسیت قانونی خود هستند. دولت اسرائیل همچنین، ازدواج های رنگین کمانی در خارج از کشور را به رسمیت می شناسد.

در اسرائیل، تنها مقامات مذهبی تایید شده قادر به انجام مراسم قانونی ازدواج هستند و از آنجا که هیچکدام از آنها ازدواح همجنسگرایان را تایید نمی کنند، همجنس گرایان اسرائیلی مجبور به ازدواج در خارج از این کشور هستند.

نگرش در برخی از نقاط کشور بسیار محافظه کارانه است. رویداد غرور در اورشلیم چندین بار با حملات همجنسگراستیز و خشونت از سوی مردان فراتر از ارتدوکس مواجه شده است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/07/30/israeli-pm-wife-sara-netanyahu-lgbt-rights-protests/

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com