کانادایی ها در رسانه های اجتماعی رستوران Chick-fil-A که قرار است در سال آینده در تورنتو افتتاح شود را به تحریم تهدید کردند.

این زنجیره رستورانهای فست فود، که مدیر عامل آن به طور آشکار مخالف ازدواج همجنسگرایان است، اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد تا پنج سال آینده در ۱۵ منطقه تورنتو شعبه های جدیدی را افتتاح کند.

این سری از افتتاح شعبه ها، نخستین و بزرگترین توسعه بین المللی  این شرکت مرغ سوخاری، که پیشتر شعبه ایی را در فرودگاه بین المللی کالگری، که اولین شعبه Chick-fil-A در خارج از ایالات متحده بود را افتتاح کرد، محسوب میشود.

با این حال، کانادایی ها با استفاده از رسانه های اجتماعی نارضایتی خود را از  این حرکت با استفاده از هشتگ #BoycottChickFilA” اعلام کردند.

یکی از کاربرها در توییتر نوشت: “یک یادآوری دوستانه کانادایی: ما یک کشور پیشرفته هستیم و دارای اخلاقیات قوی هستیم و برای حقوق برابر برای همه مبارزه می کنیم. ما نمی خواهیم این شرکت متعصب و حامی تبعیض، شعب خود را در هر نقطه از شمال مرزهای آمریکا افتتاح کند. #BoycottChickFilA. “

دیگران گفتند: “تورنتو در حال حاضر دارای چندین مکان فروش مرغ سوخاری بزرگ است و هیچکدام از آنها توسط افراد همجنسگراستیز مدیریت نمی شود. به جای حمایت از افتتاح شعبه های جدید، از مغازه های موجود حمایت کنیم. #BoycottChickFilA “

و یک نفر دیگر نوشت: “خوب اهالی تورنتو – بیایید به @ ChickfilA نشان می دهیم که این شرکت و سیاست هایش در تورنتو جایی ندارد. در تورنتو، مغازه های بسیاری برای عرضه مرغ سوخاری وجود دارد که ما می توانیم به جای آن برویم. #BoycottChickFilA. “

PinkNews با Chick-fil-A تماس گرفته است.

این بحث پس از این که یک شعبه از مک دونالد در گلستونبری، کنتاکی، پس از بازگشایی شعبه ایی از Chick-fil-A در همسایگی اش، پیام “ما به همه خوش آمد میگوییم” را که بر سر در ورودی خود نصب کرده شروع شد.

مدیر این شعبه از مک دونالد به LGBTQ Nation گفت که پیام جدید، “به این معنی است که همه خوش آمدید، جوان، پیر، همه”.

صاحب شعبه شاخه گلستونبری Chick-fil-A، به LGBTQ Nation گفت که از معنی پیام جدید مک دونالد مطمئن نیست، اما افزود که او می خواهد به “محیطی مهمان نواز” نظارت داشته باشد.

او توضیح داد: “ما هیجان زده هستیم که هفته آینده شعبه جدید ما در گلستونبری افتتاح می شود و امیدواریم که همسایه خوبی برای دیگر مغازه ها و پذیرای همه باشیم.”

تینا مانوس، یک از مشتری های مک دونالد در گلستونبری به خبرنگار محلی NBC گفت: “مک دونالد، با نصب این پیام گام بزرگ و مهمی برداشت و ما از همه این مساله خوشحال هستیم. پس زمینه شما Chick-fil-A را می بینید که سابقه پذیرای همه نبودن را دارد. “

در سال ۲۰۱۲، کمک مالی چند میلیون دلاری Chick-fil-A  به گروه های همجنسگراستیز، از جمله شورای پژوهشی خانواده، گروه درمان Exodus International و Focus on Family بر ملا شد.

 دان کتی، مدیر عامل این شرکت بعدها تأیید کرد که این شرکت با برابری ازدواج مخالف است و با حمایت از “تعبیر کتاب مقدس از خانواده” ازدواج همجنسگرایان را گناه میداند.

کتی در آن زمان به مطبوعات باپتیست گفت: “ما بسیار از خانواده، آنطور که در کتاب مقدس تعریف میشود، حمایت می کنیم.ما کسب و کاری هستیم که توسط یک خانواده اداره میشود و ما با همسر اول مان ازدواج کرده ایم و از این بابت از خدا سپاسگزاریم.”

در ماه ژوئن، جک دورزی، مدیر عامل شرکت توییتر، برای پشتیبانی از Chick-fil-A این زنجیره تأمین غذای فست فود مورد حملات زیادی قرار گرفت.

دورزی، پرداختی که به این رستوران با استفاده از اپلیکیشن اسکور، سرویس پرداخت از طریق تلفن همراه، را توییت کرده بود

در آوریل سال گذشته، دانشجویان دانشگاه Duquesne در پیتزبورگ در اعتراض به افتتاح شعبه ایی از Chick-fil-A را در محوطه دانشگاه تظاهرات کردند.

نیکو مارتینی، نماینده دانشجویان، به Duquesne Duke گفت: “Chick-fil-A تاریخچه بدی در زمینه حقوق مدنی و حقوق بشر دارد. من فکر می کنم برای دانشگاه ضروری است که تنها با کسب و کارهایی که که با مأموریت [دانشگاه]  و با انتظارات دانشجویان در مورد تنوع و شمول پذیری مطابقت دارند، کار کند. “

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/07/28/canadians-boycott-chick-fil-a/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com