پنج تن از زنان تراجنسی به عنوان نامزد انتخاباتی در انتخابات عمومی پاکستان در هفته جاری، شرکت خواهند کرد. این بالاترین تعداد نامزدهای تراجنسی در این کشور است.

نایب علی، نادیم کاشیش، لوبنا لال، المجیر (معروف به ماریا) و زاهد خان (معروف به رزام) در انتخابات ۲۵ ژوئیه شرکت خواهند کرد.

گزارش شده که سه نفر از این نامزدها برای کرسی های مجلس ملی وارد رقابت ها میشوند و دو نفر دیگر برای کرسی های مجلس قانونگذاری استانی نامزد انتخاباتی هستند.

در آغاز مبارزات انتخاباتی، ۱۳ تراجنسی به عنوان نامزد ثبت نام کردند، اما نه به دلیل کمبود بودجه مجبور به خروج از عرصه رقابت ها شدند.

دو نفر از نامزدها برای حزب سیاسی تحریک و انصاف فعالیت می کنند و سه نفر به عنوان مستقل هستند.

بسیاری از این زنان با مسیری آشفته در سیاست، در کشوری که همجنس گرایی غیرقانونی است، اما از سال ۲۰۰۹، جنسیت سوم به رسمیت شناخته شده است، روبرو شده اند.

نامزد نایاب علی بازماندۀ حمله اسیدپاشی توسط دوست پسر سابق اش است و زندگی او به عنوان یک زن تراجنسی پر از سختی است.

بر اساس مصاحبه او با بی بی سی، این زن تراجنسی ۲۶ ساله در سن سیزده سالگی،پس از اینکه توسط بستگانش مورد خشونت فیزیکی و آزار جنسی قرار گرفت، مجبور به ترک خانه شد.

علی به مجله TIME گفت که او می خواهد برای حقوق بشر مبارزه کند:”ما فقط صدای جامعه تراجنسی ها نیستیم، ما صدای زنان و اقلیت ها هم هستیم. اگر شما یک تغییر واقعی را می خواهید، به نامزدهای تراجنسی رای بدهید.”

در ماه مه، پاکستان قانون جدیدی راکه حقوق اولیه حدود ۵۰۰۰۰۰ شهروند تراجنسی – از جمله میانجنسی ها، مبدل پوشان و مردان بدون بیضه را تضمین کرده – و تبعیض علیه آنها را ممنوع میکند، تصویب کرد.

اما ماریا، که به عنوان یک کاندیدای مستقل در این انتخابات شرکت میکند، می گوید که جنایات ناشی از تنفر و یا قتل های ناموسی همچنان بزرگترین خطر برای جامعه تراجنسی است.

وی به بی بی سی گفت: “خانواده ی ما، برای کشتن ما پول پرداخت میکنند. من به سختی از گلوله هایی که به سمت خانه ام در مانسرها شلیک میشد ، جان سالم به در بردم.”

ماریا اضافه کرد:”هنوز حفره های گلوله در سراسر درب من وجود دارد.”

نادیم کاشیش نیز به عنوان یک کاندیدای مستقل فعالیت می کند و به دلیل حضور نخست وزیر سابق پاکستان، شاهد عباسی، به عنوان رقیب، با رقابت تنگاتنگی روبرو شده است.

کاشیش به مجله TIME گفت: “من یک تهدید واقعی محسوب نمیشوم.”

طبق گفته TIME، خانواده کاشیش او را در سن نوجوانی طرد کردند. او در حال حاضر در یک خانه گروهی تراجنسی ها در یکی از بدترین مناطق فقیر در اسلام آباد زندگی می کند.

او که ۳۵ سال دارد، در حال حاضر میزبان یک برنامه رادیویی است و پیامی الهام بخش برای کسانی است که از حضور در جامعه احساس خوبی ندارند.

او به TIME گفت: “صدای من در دور دستها شنیده شده و به تمام جهان رسیده است. این پیروزی من است؛ اگر در مقابل مردم قرار گیرید و شخصیت خود را نشان دهید، آنها شما را می پذیرند.”

زاهدان کان (با نام رزام) که از طرف NA- 69 و  کاندیدای PTI-G، لوبنا لال، که از طرف  PTI-G در رقابتهای انتخاباتی شرکت میکنند، کمتر توسط عموم شناخته شده اند.

طبق یک سایت خبری، لال پیش از این در انتخابات سال ۲۰۱۳ نامزد بوده است. لال گفت: “اگر من برنده شوم، تبدیل به صدایی قوی برای تراجنسی ها، که اغلب قربانی و تحقیر میشوند، خواهم شد.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/07/23/pakistan-general-election-transgender-candidates/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com