سلبریتی ها و چهره های سرشناس فرهنگی و هنری در ایران بارها نشان داده اند که ولایت معاش نبوده و با اهداف ایدئولوژیک و خشک حکومت ملاها همراه نیستند.

شخصیت های محبوب مردم ایران در عرصه فیلم و سینما، موسیقی و خوانندگی، ورزش و … غالبا در کنار خواست های ملت ایستاده و یاور آنان بوده اند اما در مواردی که موضع گیری، به نفع حکومت تمام می شده سکوت نموده اند.

حمله گروه پژاک به نیروهای نظامی در مرزهای مریوان که به کشته شدن ۱۱ تن از نظامیان انجامید، مهر تاییدی دیگر بر واقعیتی است که در سطور بالا به آن اشاره شد.

اکثر سلبریتی های ایرانی که صفحات فعالی در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دارند نسبت به این موضوع واکنش خاصی نشان ندادند که از جمله‌‌ی آنان می توان به مهناز افشار، الهام حمیدی، الهام پاوه نژاد، بهنوش طباطبایی، کتایون ریاحی، ترانه علیدوستی و … اشاره کرد.

این درحالی بود که چهره های حکومتی و وابستگان به ملاها همگی به میدان آمده و ضمن محکوم ساختن اقدام پژاک، به نوحه سرایی برای نظامیان کشته شده پرداختند.

 ادامه یافتن این رویکرد از سوی سلبریتی ها و به ویژه موضع گیری آنان دربرابر وحشی گری های رژیم و سرکوب اعتراضات مردمی بی تردید خواهد توانست روند سقوط دیکتاتوری در ایران را تسریع بخشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com