دولت ایرلند می گوید که در نظر دارد توصیه هایی را ارائه کند که خواستار به رسمیت شناخته شدن قانونی جنسیت کودکان بدون محدودیت سنی میشود.

ایرلند در سال ۲۰۱۵ قانون به رسمیت شناختن جنسیت افراد تراجنسی را تصویب کرد و امکان تغییر جنسیت قانونی توسط  تراجنسی ها را فراهم نمود.

در حال حاضر تعیین قانونی جنسیت افراد تراجنسی فقط برای افراد بالای ۱۸ سال ممکن است. این گزارش کلیدی که در طول این هفته ارائه خواهد شد، روند تغییر جنسیت افراد زیر ۱۸ سال را پیشنهاد خواهد کرد.

این گزارش که توسط وزیر حفاظت اجتماعی، رجینا دوهتری تهیه شده است، “یک سیستم تشخیص جنسیتی برای کودکان بدون محدودیت سنی”  را پیشنهاد میکند.

این گزارش جزییات سیستم تشخیص جنسیت برای کودکان که فرآیند اداری جداگانه است که نیاز به رضایت والدین داشته و شامل فرآیند لغو ساده است را تشریح میکند. همچنین این گزارش از برخوردای “پشتیبانی شخص ثالث”  توسط خانواده ها، اطمینان حاصل میکند.

این گزارش همچنین توصیه می کند که تشخیص جنسیت قانونی باید برای افرادی با جنسیت غیر دوگانه و میانجنسی ها، در دسترس قرار گیرد.

وزیر رجینا دهرتی گفت: “من خوشحال هستم که امروز گزارش گروه بررسی قانون تشخیص جنسیت را منتشر می کنم. من می خواهم از رئیس گروه بازنگری – مونین گریفیت و اعضای این گروه برای کار و تعهد خود در ارائه این گزارش مهم تشکر کنم. این گزارش شامل توصیه های مهمی، به خصوص در مورد به رسمیت شناختن قانونی جنسیت کودکان است. کار ما در راستای تعمیم قانون فعلی تشخیص جنسیت، تعهد ما را به عنوان یک رهبر بین المللی در حقوق تراجنسی ها مجددا تأیید می کند.”

او گفت: “ما برای حل و فصل مسائل قانونی و عملیاتی در پیشبرد این توصیه ها با دادستان کل و دیگر همکارانم در کابینه به مشورت خواهیم پرداخت.”

مونینه گریفیت، مدیر اجرایی خدمات جوانان LGBT BeLonG و نویسنده این گزارش گفت: «اجرای توصیه های این طرح، زندگی کودکان، افراد با جنسیت غیر باینری و میانجنسی ها را در سراسر ایرلند تغییر خواهد داد. این پیام تاییدی است بر مشاهده پذیری، ارزش و شمول  آنها در جامعه ایرلند. جوانان تراجنسی و خانواده های آنها اهمیت فراهم شدن دسترسی آنها  به اسناد قانونی، مثل گذرنامه، گواهینامه، شناسنامه و سایر پرونده های رسمی که جنسیت واقعی شان را منعکس کند، را با ما در میان گذاشتند. با قرار دادن مبنای به رسمیت شناختن جنسیت بر خودمختاری، این یک روند قانونی به تشخیص کارشناسان پزشکی، درمان های پزشکی یا تشخیص اختلال روانی نیازی ندارد.”

گریفیت اضافه کرد: “تعمیم این قانون به جوانان تراجنسی اجازه میدهد که یک روز صبح که از خواب بیدار می شوند و تصمیم به تغییر جنسیت قانونی میگیرند، پس از یک دوره انتقال اجتماعی، زندگی در جنسیت مورد نظر خود را آغاز کنند. برداشت ما از کار با تراجنسی های جوان و افراد غیر باینری این است که دسترسی به ثبت قانونی جنسیت، تأثیر بسیار مثبتی بر زندگی ، اعتماد به نفس، ارزش و رفاه  آنها خواهد داشت. “

لیزا مک کنی، کارمند بخش جوانان، سازمان خدمات BeLonG گفت: “به عنوان کسی که با جوانان دگرباش کار میکند، متوجه شده ام که زندگی برای افراد جوان تراجنسی و غیر باینری در ایرلند می تواند به شدت دشوار باشد. این مساله به دلیل عدم مشاهده پذیری، آگاهی و درک در موردمعنای تراجنسی یا غیر باینری بودن است.”

“من هر روز از جوانان، والدین و معلمین در مورد چالش هایشان از جمله عدم اجازه استفاده از ضمیر و نام مستعار دلخواه در منزل و یا در مدرسه، عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی مناسب (از جمله خدمات روان درمانی) ، عدم توانایی به ثبت قانونی نام و جنسیت خود و اجبار به آشکارسازی میشنوم . ما در BeLonG به منظور تأکید بر نیاز روزافزون برای ایجاد روش های ساده و آسان ثبت قانونی و بدون موانع مالی جنسیت، که امکان زندگی با جنسیت  واقعی شان را به آنها میدهد، شنوای تجربیات و نیازهای این جوانان هستیم.”

منبع:

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/07/19/ireland-legal-gender-recognition-children/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com