مشکل آب خوزستان، این روزها به داغ ترین بحث رسانه ها تبدیل شده است. اما برخی رسانه های اپوزیسیون با اغراض سیاسی این خواسته به حق مردم را آلوده به اهداف سیاسی خود کرده اند؛ اتهامات و اخبار نادرست برخی از این رسانه ها تا جایی پیش رفت که صدای اعتراض برخی از شهروندان دلسوز و نیز بعضی از فعالین اپوزیسیون را در آورده است.

 

“امید دانا” از جمله فعالان رسانه ای  طی برنامه ای زنده در صفحات مجازی خود، دست به افشاگری علیه آنان زد. 

 

وی ضمن بیان اینکه، “مشکل کم آبی خوزستان از قدیم بوده است و حتی در زمان شاه هم این مشکل وجود داشت” تاکید می کند:« در سال ۸۵ سپاه پاسداران طرح آبرسانی غدیر را مطالعه کرد و در سال ۸۷ کلنگ این طرح را زد و فاز نخست آن سال ۹۲ بهره برداری شد.»

 

به گفته وی، قرار بر این بود که فاز بعدی بهمن ۹۷ بهره برداری شود اما در این بین گروه های تجزیه طلبی مثل الاحوازیه با شایعه پراکنی مبنی بر که این آب به بصره می رود مردم را تحریک کردند تا قسمتی از لوله ها را تخریب کنند.

 

این فعال اپوزیسیون تاکید کرده، دلیل شوری آب، برداشت های زیاد از کارون و بهمن شیر برای مزارع نیشکر و پرورش ماهی است و دلیل دیگر شور شدن آب، ترکاندن لوله ها توسط افراد تحریک شده بوده است.

 

وی همچنین از تلاش های نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء سخن گفته که هدف از آن به بهره برداری رساندن هرچه زودتر ترمیم لوله ها بوده است.

 

امید دانا در ادامه از اقدام ناجوانمردانه برخی رسانه ه گلایه کرده و می گوید: «شروع کننده شایعات درباره اینکه آب خوزستان به بصره و کویت می رود، شبکه های وهابی کلمه، بیان و امثال روح الله زم [مدیر آمدنیوز] که یک جاسوس است و حتی بخش هایی از بی بی سی بودند و همین ها مقدمه درگیری ها در خرمشهر شد.»

 

 

این فعال رسانه ای اپوزیسیون در پایان تاکید کرده که منشاء شایعات انتقال آب به بصره و کویت، قراردادی بوده که در دوران اصلاحات مطرح شده اما به انجام نرسیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com