یک فعال همجنسگرای مسلمان، پس از انتشار تصویری از خود و مبارزی دیگر  درحال بوسه و با پرچم مراکش در جشن غرور سالانه میلان، ایتالیا، ده ها پیام تهدید آمیز از جمله تهدید مرگ دریافت کرد.

ویجت عباس کاظمی، فعال و فیلمساز ۳۲ ساله، در ۱۷ سال گذشته در ایتالیا زندگی می کند و یکی از بنیانگذاران سازمان حقوق بشر LGBT + Il Grande Colibrì است. او در سال ۲۰۱۵ کارزار خدا عاشق برابری است را آغاز کرد تا همجنسگراستیزی موجود در کشورهای اکثرآ مسلمان برجسته کند و از آن زمان با افتخار به همراه پرچم رنگین کمانی که نام کارزارش به روی آن حک شده است، در رژه غرور شرکت کرده است.

کاظمی به PinkNews گفت: “در سه سال گذشته من هیچ تهدید مرگی دریافت نکردم”. او فکر میکند که نمایش پرچم مراکشی موجب شعله ور شدن همجنسگراستیزی شده است. او گفت: “اکثر افرادی که پیام های توهین و تهدید آمیز را نوشته اند، از  مراکش یا از جهان عرب هستند و استفاده از پرچم و نه عبارت “خدا عاشق برابری است را مورد توجه قرار داده اند.”

کاظمی گفت که طی چند روز در رسانه های اجتماعی که در آن عکس را به اشتراک گذاشته است، حدود ۴۰ پیام بدخواهانه به چند زبان مختلف از جمله فرانسوی، عربی و انگلیسی دریافت کرده است. اکثر پیام ها توسط افراد ناشناس یا افرادی که از اسم های جعلی استفاده می کنند، که فرآیند گزارش سوء استفاده را سخت تر می کند، فرستاده شده اند.

“شما اسلام و کشور من مراکش را مسخره می کنید […]  آرزو می کنم که هر چه زودتر بمیری، شما به خاطر آنکه شخصی  از فرانسه عکس تو را منتشر کرده است، مورد حمله قرار خواهی گرفت. خواسته های غیر طبیعی ات را با اسلام  مخلوط نکن.” اینها نمونه هایی  از پیام های دریافت شده از طریق Instagram است، که کاظمی از آنها عکس گرفته  و به PinkNews ارسال کرده است. حساب Instagram فرستنده هنوز فعال است.

کاظمی گفت: “من در حال کار با وکلایم هستم تا به محض تهیه اسناد و مدارک آنها به پلیس گزارش دهیم.” وی افزود: “ما با این وجود می خواهیم پیام ها را به پلیس گزارش بدهیم تا بدانند که پلیس از ما حمایت می کند و ما تنها نیستیم”.

با یک نگاه سریع به صفحه فیس بوک «خدا عاشق برابری است» میتوان متوجه شد که موضوع مبارزات کاظمی در ایتالیا نیز بسیار جدی نیست، چرا که برخلاف تعداد زیادی از پیام های حمایت، برخی از پست های نوشته شده به زبان ایتالیایی به عنوان ارزیابی، منعکس کننده اسلامگراهراسی است.

اما کاظمی، گفت که او درگیر چندین پیام خشونت آمیزی که در مورد این عکس و از نسل دوم مسلمانان دریافت کرده است، شده است . او گفت: “من فکر کردم که نسل دوم مسلمانان در اروپا روشنفکر تر و بازتر و سکولار هستند، اما اکنون در این مورد شک دارم – حتی اگر دوستان مسلمان زیادی داشته باشم که از مبارزات ما حمایت میکنند.”

کاظمی ادامه داد: “مشاهده عدم آگاهی آنها از اسلام بسیار غم انگیز است. این افراد هرگز اسلام را مطالعه نکرده و نمی دانند که اسلام در مورد همجنسگرایی چه می گوید. به خاطر یک ترجمه و تفسیر اشتباه، آنها فکر می کنند که قرآن همجنسگرایی را گناهی مرگبار میداند، اما این طور نیست. این مساله بسیار ناراحت کننده است. “

کاظمی معتقد است که پیشداوری های اسلامگرا و همجنسگراستیز می تواند از طریق گفت و گو و با توجه به موقعیت های مختلف حقوق دگرباشان جنسی منعکس شده در سراسر جهان مسلمان به چالش کشیده شود. او در حالی که تجربه مثبت خود از جامعه پاکستان را برجسته میکرد، گفت: “همه کشورها به بدی ایران یا عربستان سعودی نیستند.” 

اما از آنجا که کار زیادی برای ایجاد تغییر باید انجام شود، کاظمی و همکارانش همکاری به کارزار خود ادامه خواهند داد. وی گفت: “سال بعد ما پرچم تمام ملل مسلمان را به عنوان صدای دگرباشان جنسی که در این کشورها رنج می برند، به ارمغان می آوریم.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com