پس از یک جنگ بزرگ برای  گرفتن حق دسترسی به IVF توسط زوج های همجنسگرای زن و یا زنان مجرد، از بالاترین دادگاه فرانسه خواسته شد تا اختیارات دولت و قانون را در ادامه منع دسترسی به این خدمات را مورد دسترسی قرار دهد.

IVF در فرانسه از دهه ۱۹۸۰ به عنوان بخشی از استاندارد مراقبت های بهداشتی در دسترس است. با این حال، در حال حاضر به طور انحصاری برای زوج های مرد و زنی که بتوانند ثابت کنند که ازدواج کرده اند یا برای دو یا چند سال مشارکت مالی داشته اند، در دسترس است.

زنان تنها (یا زنانی که با شریک زندگی خود مشارکت اقتصادی ندارند) و نیز زوج های همجنسگرا قادر به دریافت IVF نیستند. این مسئله تبدیل به موضوعی جنجال بر انگیر و بحثی طولانی راستای اصلاح قوانین شده است.

دقیقا یک سال پیش، کمیته اخلاقی تصریح کرد که زوج های همجنسگرای زن و زنان مجرد باید بتوانند به IVF دسترسی پیدا کنند. این مساله موچب حمایت رئیس جمهور اصولگرای همجنسگراپذیر ، امانوئل مکرون، برای ایجاد تغییرات قانونی برای رسمیت دادن به این دسترسی گردید.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com