صدیق خان، شهردار لندن گفته است که جامعه دگرباشان این شهر،نقش کلیدی در راهبری لندن در مبارزات جهانی برای حقوق دگرباشان را دارد و ما نباید در حالی که با خطرنقض حقوق دگرباشان در سراسر جهان و حتی بازگشت به عقب مواجه هستیم، در این رابطه از خود راضی باشیم.
 
شهردار لندن در گفتگو با پینک نیوز گفت که وی به منظور جشن گرفتن بهترین نوع از انسانیت، بهترین بخش لندن و نیز  قدردانی از سهمی که جامعه دگرباشان  لندن از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ایفا میکنند، در جشن غرور شرکت کرده است. وی تاکید کرد که همه اینها نباید موجب از خود راضی شدن ما بشود.
 
وی افزود: ”هنوز در سال ۲۰۱۸، شهروندان لندنی از تبعیض، آزار و اذیت رنج می برند و برخی به دلیل کسی که هستند، مورد جنایت های ناشی از تنفر قرار می گیرند و این درست نیست.بنابراین به عنوان شهردار لندن، حضور من در اینجا به عنوان یک متحد بسیار مهم است، تا همبستگی ام را نشان دهم، و نیز پیامی به سراسر جهان ارسال کنم که یکی از دلایلی که ما عالی ترین شهر در جهان هستیم این است که ما فقط با جامعه دگرباشان مدارا نمی کنیم، بلکه آن را در آغوش می گیریم، به آن احترام می گذاریم و از آن قدردانی می کنیم.”
 
صدیق خان اذعان کرد که خطری واقعیحتی در انگلستان و لندن برای کند شدن روند پیشرفت ها و حتی بازگشت به عقب آنها وجود دارد. او تماس تلفنی دایان بوت برای لندن و انگلستان را در رابطه با لزوم اقدام های بیشتر برای دگرباشانی که در جستجوی پناه هستند را پخش کرد.
 
او گفت :”یکی از شگفت انگیزترین چیزها درباره چند دهه گذشته، پیشرفتی است که ما در شهر و کشورمان حاصل کرده ایم. و ما نباید نسبت به آن از خودراضی باشیم. ما در گذشته در مورد این بحث میکردیم که چگونه سرعت پیشرفتمان را بالا ببریم، اما من اکنون در مورد این نگرانم که این پیشرفت نه تنها در لندن، بلکه در سراسر کشور میتواند به عقب بازگردد. و یکی از چیزهایی که سبب میشود در این باره نگران باشم چیزی است که سراسر جهان مشاهده میکنم. ما شاهد آزار و اذیت افراد به دلیل کسی که هستند، و به دلیل کسی که به او عشق می ورزند، میباشیم، و از خطر واقعی که برای خودشان، خانواده شان یا کسی که عاشق او هستند، رنج میبرند. ما باید رهبر بقیه جهان باشیم، دستی یاری دهنده به دگرباشان جهان ارائه دهیم.”
 
او ادامه داد :”ما نمی توانیم خودخواه باشیم و بگوییم، اوضاع اینجا بد نیستند، بنابراین آنچه را که داریم نگه داشته و بقیه جهان را فراموش کنیم. ما میتوانیم به جهان نشان دهیم که چگونه به اینجا رسیده ایم، ما میتوانیم جهان را با نمونه های عملی از دستاوردهایمان رهبری کنیم. رهبری نه به روش مغرورانه، بلکه با گفتن اینکه “میدانید، ما اینطور انجام دادیم”. ما میدانیم زمانی که لندن صحبت میکند، جهان گوش میدهد. جهان تماشا میکند. پس ما نقش حمایت کننده مهمی را، برای اطمینان حاصل کردن از ارتقاء حقوق دگرباشان بر عهده داریم.”
 
صدیق خان در پایان به نقشی که جامعه دگرباشان در ارتقای تمامی جنبه های حقوق بشر ایفا کرده اشاره کرد.
 
او گفت :”و بدانید که جامعه دگرباشان نه تنها باید برای پیشرفت های حاصل شده برای رنگین کمانی ها، بلکه باید به اینکه نقش بزرگی در ارتقای حقوق بشر داشته است، بسیار افتخار کند. دگرباشان جنسی نقش بزرگی در ارتقای حقوق در رابطه با نژاد، جنسیت، باورهای مذهبی، سن و ناتوانی ایفا کرده اند. ما نشان داده ایم که اطمینان از برابری مهم است.” 
 
صدیق خان قرار بود در کنار کارمندان سرویس بهداشت ملی، که ۷۰ امین سالگرد بهداشت ملی را گرامی میداشتند، رژه غرور دگرباشان لندن را راهبری کند اما تظاهرات های تراجنسی ستیز، که پراید در لندن آنرا به آب و هوای گرم نسبت داده است، ربوده شد.
 
 
 مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان
 
ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com