برابری دستمزد زن و مرد این روزها بحث داغ فمینیست‌ها و صاحبان برخی مشاغل از جمله در هالیوود است. اما این بحث بیشتر در قالب دوگانه جنسیتی مطرح است و ترنس‌ها در آن دیده نمی‌شوند. برای ترنس‌ها مسئله اصلی این است که کار گیرشان بیاید.

 

در روزهای گذشته اسکارلت جوهانسن با پذیرفتن بازی در نقش یک ترنس‌مرد در فیلم جدید خبرساز شد. بازیگران ترنس به این انتخاب عجیب و نابرابری فاحش در فرصت‌های در اختیار بازیگران ترنس اعتراض کردند: پس چرا ما حق نداریم نقش شما را بازی کنیم؟

 

جوهانسن خود یکی از زنانی که درباره حقوق زنان و اختلاف دستمزد بازیگران زن و مرد در هالیوود صحبت کرده بود، اما گفته بود همین حالا هم خیلی خوش شانس (سفیدپوست و سیسجندر) است و دستمزدش اغلب برابر است. اما اینبار در اظهارنظری عجیب خبرنگاران را به سه بازیگر سیسجندر دیگری ارجاع داد که پیشتر نقش افراد ترنس‌جندر را بازی کرده‌اند. او گفت: بروید از آن‌ها نظر بخواهید.

 

او پیشتر با همین کارگردان نقش اول فیلمی بر اساس یک داستان محبوب ژاپنی را ایفا کره بود که موجب اعتراض مخاطبان فیلم به “وایت واشینگ” در هالیوود شد.

 

جن ریچاردز فعال ترنس، نویسنده و تهیه‌کننده در توییتی دعوت کرد میزگردی درباره این موضوع در هالیوود تشکیل شود تا صدای اعضای ترنس در صنعت سینما شنیده شود.

 

باید از خود پرسید هدف از این موضوع و این انتخاب بازیگر نقل روایت ترنس‌هاست و یا امید به جایزه و سود حاصل از فروش.

 

به نظر شما در شرایطی که راه زیادی تا شناخت صحیح جامعه از ترنس بودن باقی مانده، چقدر اهمیت دارد که راویان روایت ترنس‌ها خودشان باشند؟

مرتبط:

نمایش و نمایندگی LGBTIQ در سینما

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید