در میان مشکلات شدید اقتصادی که عموم مردم رنجدیده ایران با آن دست و پنجه نرم می کنند، خبری در فضای مجازی منتشر شد که همچون نمکی بر زخم ایرانیان بود.

حسین بهشتی، پدر محسن بهشتی (داماد حسن روحانی) شخصی است که گفته می شود فعالیت های تجاری اش در دوره ریاست جمهوری روحانی قوت گرفته است.

وی که به مافیای واردات میوه مشهور شده، سه میلیون و ۲۶۵ هزار یورو برای واردات موز در مدت کمتر از ۸۰ روز برای واردات موز، از بانک مرکزی دریافت کرده است.

پیشتر اخبار مربوط به زندگی تجملی روحانی و اطرافیانش موجب نگرانی افکار عمومی شده بود و پرونده فساد مالی “حسین فریدون” برادر آقای روحانی هم که ناتمام مانده و به جایی نرسید.

همه اینها در شرایطی است که کشور با بحران ارز روبروست و افزایش شدید قیمت ها موجب سخت تر شدن زندگی و اعتراضات مردمی شده است.

بحث فساد مالی اطرافیان روحانی و به خصوص مافیای موز در شبکه های اجتماعی همچون توییتر، تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام انعکاس گسترده ای داشته اما رسانه های دولتی از پرداختن به آن خودداری کرده اند.

 

 

نکته مهمی که در این میان تا حدود زیادی مغفول واقع شده، حمایت طیف وسیعی از سلبریتی ها از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته می باشد.

این چهره های سرشناس و بعضا محبوب، باید بدانند که حمایت انتخاباتی آنان از روحانی، موجب تقویت رژیم شد و آثار سوء آن اکنون در زندگی مردم نمایان گردیده است.

به هر حال رای دادن سلبریتی ها برایشان مسئولیت آور است و در شرایط کنونی باید پاسخگوی مردم بوده و توضیح دهند چرا به شخصی رای داده اند که اوضاع را بدتر از پیش ساخته و حاضر به پاسخگویی درباره فساد و رانت خواری اطرافیان نیز نیست.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com