ماف نیوز: با شروع فصل تابستان حداقل شش مورد آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع زاگرس به وقوع پیوستند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، از ابتدای تیرماه دست‌کم شش مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگلهای زاگرس به وقوع پیوستند و اهالی آن مناطق هم از «کُندبودن و یا فقدان کمکهای امدادگران سازمان محیط زیست» برای مهار آتش‌سوزی گله‌مند هستند.

روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۳۹۷ مراتع و پوشش گیاهی منطقه‌ی «کانی قوله جان» مریوان طعمه‌ی حریق شده و طی آن بخش عمده‌ای از درختان منطقه از بین رفتند.

از سوی دیگر شامگاه ۱۴ تیر، مراتع شهرستان دالاهو دچار آتش‌سوزی شدند که فقدان الزامات کافی و عدم حضور امدادگران باعث شد نیروهای مردمی به ناچار با برگ درختان تر آتش را مهار کنند.

در شهرستان پاوه هم روز ۱۳ تیرماه، آتش‌سوزی در ارتفاعات روستای نوریاب و دشه خسارتهای زیادی در پی داشت.

پیش از آن روز ۱۱ تیر هم بخشی از درختان بلوط و مراتع منطقه‌ی «خیله رش» بانه در آتش سوختند.

چهار روز پیش نیز آتش در جنگل‌های‌ «ماولو» از توابع ربط سردشت شعله‌ور شده و بخش زیادی از زمینها و پوشش گیاهی را از بین برد.

همچنین اخیرا بخشداری خلیفان مهاباد اعلام کرده بود که بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع و چراگاه‌های روستای سویناس در آتش سوخته است.

سازمانهای مرد‌م‌نهاد و اهالی این مناطق آتش را مهار کرده‌اند و خودشان در این باره می‌گویند که «ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها باید تقویت شوند و تنها برگزاری مانورهای امدادی، کارساز نبوده و اگر کمک‌های مردمی نباشد کار خاصی نمی‌توانیم از پیش ببریم.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com