پس از سال ها تدریس در کلاس های دانشگاه و عشق و علاقه به دانشجویان درصدد پاسخگویی بیشتر و کارآمدتر برای آنان بودم. به همین منظور، گروهی را در تلگرام تشکیل دادم و به سوالات، نگرانی ها و اشکالات تا حد ممکن پاسخ داده می شد. چند صباحی از تشکیل گروه نگذشته بود که دانشجویان به کرات درخواست مطالب ساده و در عین حال محوری جامعه شناسی را بیان کردند. ابتدای امر سعی کردم که در همان گروه به این نیاز نیز پاسخ داده شود، ولی به پیشنهاد دانشجویان که اصرار داشتن مطالب را مکتوب کنم تا امکان ارائه آن برای دوستان و همکلاسی های دیگر هم فراهم شود.

به این فکر افتادم که کانالی برای مطالب جامعه شناسی در نظر بگیرم. اینک بیش از دو سال از عمر کانال جامعه شناسان جوان می گذرد و تشکرها و توجه دانشجویان یکی از توشه های ارزشمند عمر من است.

نامگذاری کانال با عنوان «جامعه شناسان جوان» به این دلیل بود که مخاطب کانال را دانشجویان و علاقمندان به حوزه جامعه و شناخت آن تشکیل می دهند که تازه پا به عرصه مطالعه و تحقیق در جامعه شناسی گذاشته اند و در نتیجه در علم جامعه شناسی، جوان هستند (سن ملاک نبود) و اطلاعات کامل و مکفی ندارند و درصدد کسب دانسته های جامعه شناسی می باشند. از طرف دیگر، این نیروهای نوپا از چنان توانایی ها و استعدادها سرشار هستند که به باور من قطعاً جامعه شناسان آینده کشور را تشکیل خواهند داد. لذا، بر این اساس کانال با نام «جامعه شناسان جوان» شروع به ارائه مطالب در زمینه جامعه شناسی نمود. به دنبال استقبال از کانال و تعاملات شیرین و به یاد ماندنی، یکی از موضوعاتی که توجه ام به آن جلب شد، توانایی نگارش علاقمندان به موضوعات جامعه شناسی بود. کسانی که دوست داشتن بنویسند و تجربیات علمی خویش را از جامعه و موضوعات پیرامون آن در اختیار دیگران بگذارند.

ولی، می خواستند در فضایی متفاوت از چهارچوب قالب های علمی بنویسند یا تا نگارش در قالب های تعریف شده علمی فاصله داشتند. این بود که سایت جامعه شناسان جوان در تکمیل کانال راه اندازی شد تا فرصت نگارش فراهم شود و آموزش و رشد مهارت نویسندگی در کنار هم و به یاری هم صورت پذیرد. بر این باورم که کامنت ها که در تایید و انتقاد مطالب گذاشته می شود، یکی از موثرترین شیوه ها برای آموزش، فهم کم و کاستی ها، درک امتیازات و قوت نگارش است که نگارندگان با بهره مندی از آن می توانند مطمئن باشند که می توانند قلم خود را در انتقال موضوعات به دیگران، هر روز بهتر از روز قبل تجربه کنند.

در سایت جامعه شناسان جوان می توانید:

* با اساتید جامعه شناسی کل کشور آشنا شوید.
https://youngsociologists.com/professors

* مطلب علمی را به سلیقه خود بنویسید و نشر دهید.
https://youngsociologists.com/writing

* کتاب های اساتید جامعه شناسی را بشناسید.
https://youngsociologists.com/book

* به نشریات این حوزه دسترسی یابید.
https://youngsociologists.com/qsocial

* کار و مهارت خود (دانشجویی) را رایگان تبلیغ نمایید.
https://youngsociologists.com/ad

* جزوات اساتید جامعه شناسی را داشته باشید
https://youngsociologists.com/product-category/jozve

* به خانواده بزرگ جامعه شناسان جوان بپیوندید
https://youngsociologists.com/listing/joinus

کانال تلگرامی جامعه شناسان جوان
https://telegram.me/Young_Sociologists
اینستاگرام جامعه شناسان جوان
https://www.instagram.com/young.sociologists/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com