آقای حسین تاج، وکیل دادگستری، ساعتی پیش اعلام‌کردند که «علیرغم نقص در پرونده و ایرادهای گزارش نهاد امنیتی، شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ⁧#رضا_شهابی⁩ و ⁧#حسن_سعیدی⁩ از فعالان صنفی سندیکای شرکت واحد را به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به مجموعاً ۶سال حبس تعزیری (۵سال اجرایی) محکوم کرد. و در حکم صادره مجازات تکمیلی مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع از اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت ۲سال تعیین شده‌است».

سندیکای کارگران شرکت واحد احکام‌ظالمانه شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید ‌و ممنوعیت فعالیت علیه کارگران زندانی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی را شدیدا محکوم میکند. این فعالین شناخته شده ی سندیکای کارگران شرکت واحد هیچ جرمی جز حمایت از حقوق ابتدایی و بدیهی کارگران و فعالیت علنی سندیکایی مرتکب نشده اند و همکاران ما باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردند. وکلای رضا شهابی و‌ حسن سعیدی درخواست تجدید نظر در این احکام ناعادلانه خواهند داد.

تداوم حبس این فعالین کارگری، بازجوییهای طولانی و‌ انفرادی و حتی عدم اجازه به آنها جهت آزادی موقت پس از اتمام بازجوییها، نمایش شرم آور و سراپا دروغ تلویزیونی و‌ صدور احکام سنگین مبتنی بر سناریو سازیهای کاملا نخ نما و‌ کاذب، ظلمی آشکار در حق این فعالان سندیکایی و‌ خانواده هایشان و جنبش حق طلبانه کارگران در کشور است که تنها به انزجار هر چه بیشتر کارگران و تشکل های کارگری ایران و‌ جهان خواهد انجامید.

کلیه فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی، دانش آموزی، و فعالین جنبش زنان، معترضین بازداشتی و زندانیان سیاسی آزاد باید گردند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه

اول آبان ۱۴۰۱

https://t.me/vahedsyndica⁦

https://www.instagram.com/vahedsyndica/

Tweets by VahedSyndicate

www.vahedsyndica.com

vsyndica@gmail.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)