انتشار تصاویر کوه‌پیمایی و تله‌کابین سواری حسن روحانی ـ خلاف انتظار مشاورانش ـ کوهی از اعتراضات عمومی را بر سر او آوار کرد.

گویا رییس حسابگر جمهوری اسلامی حساب اینجای کار را نکرده و در این خیال بود که هنوز مشغول تبلیغات انتخاباتی است؛ غافل از آنکه اکنون در سراشیبی سقوط اقتصادی مملکت، زمان حساب پس دادن است.

از مشاهده واکنش منفعلانه اندک هواداران روحانی در این روزهای تیره نیز چنین برمی‌آید که برای ایشان هم مشخص نیست با کدام پیوست سیاسی ـ رسانه‌ای چنین خطایی از وی سر زده که هرآینه بعید نیست آتشفشان خشم طبقات سرخورده، تخت ریاستش را از فراز توچال به عمق گودال پرتاب کند.

اینک در معرکه بازارگرمی دلار و طلا، تماشای دلسردی مردم خوش‌قلب از امید روزهایی نه‌چندان دور، لذت‌بخش نیست. گواینکه مرور تراژدی فریب در هزارویک‌شب حکومت اسلامی، عبرت‌بار و تجربت‌افزاست.

شیخ مدعی تدبیر که در قمار برجام هم از خامنه‌ای رودست خورده و هم طعم جرزنی ترامپ را چشیده، حالا چونان عاشقی ورشکسته و از پا افتاده، اسیر طعنه ملامت‌گران دلواپس است و راه پس و پیش را گم کرده!

نه یارای آن دارد که آبرومندانه کشتی طوفان زده دولتش را به ساحل نجات برساند، نه دارای آن فراست است که با “صورت سرخ از سیلی” آبروداری کند.

باری؛ بار دیگر ثابت شد که بار کج به منزل نمی‌رسد و بندبازی بر طناب اعتماد بندگان خدا عاقبتی بهتر از آونگونی ندارد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com