روز چهارشنبه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پرچم رنگین کمان را در روبروی پارلمان این کشور به نشانه تعهد کانادا به مشارکت و همبستگی بیشتر  جامعه دگرباشان جنسی به اهتزاز در آورد.

ترودو در این مراسم به همراه با مشاورش در امور دگرباشان جنسی LGBTQ2، رندی بوی سونالت همراهی شد.

بوی سونالت در مورد این رویداد مهم توییت کرد و گفت: “امروز برای سومین سال متوالی پرچم رنگین کمان،  را بر روی تپه مقابل پارلمان به اهتزاز در آوردیم!” مشاور ارشد نخست وزیر در امور دگرباشان جنسی همچنین تصویری از خود با نخست وزیر کانادا و دانشجو رایان براون را توییت کرد.

بخشی از مسئولیت بوی سونالت شامل آماده کردن ترودو برای عذر خواهی رسمی سال گذشته برای رفتاری که بر دگرباشان جنسی در کانادا و در طی تاریخ دگرباشان جنسی روا رفته است، بود.

در آوریل ۲۰۱۶، بوی سونالت و تیمش برای به اهتزاز در آوردن پرچم رنگین کمان برای اولین بار و در مقابل پارلمان این کشور مجبور به مبارزه با هیئتی از سیاستمداران شدند.

در روز چهارشنبه، بوی سونالت با استفاده از کراوات رنگین کمانی، این سنت را تکرار کرد.

رایان براون، فعال جوان حقوق دگرباشان جنسی از انتاریو، همچنین در مراسم اهتزاز پرچم، به نماینده کانادایی و مشاورش پیوست. او توسط شخص نخست وزیر به این رویداد دعوت شد. او بعدها با توییتی از نخست وزیر و بوی سونالت کانادایی برای فراهم کردن این فرصت که بتواند بخشی از تاریخ کانادا باشد، تشکر کرد. براون همچنین در توییتر در مورد شهر محلی خود، اوون صدا، در انتاریو، که امسال اولین رژه غرور دگرباشان خود را برگزار می کند، توییت کرد.

مراسم اه

تزاز پرچم چهارشنبه گذشته، اولین پس از عذرخواهی ترودو از جامعه دگرباشان جنسی کانادا در پاییز گذشته است.

از دهه ۱۹۵۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰، دولت کانادا کمپینی معروف به “تمیز کردن” رهبری کرد که  موجب اخراج کارکنان رنگین کمانی از کارشان و یا وادار آنها به استعفا شد.

در طول عذر خواهی، ترودو گفت که رفتار “ناعادلانه” روا رفته بر دگرباشان جنسی در کانادا بخشی از  شرم آور جمعی” ماست.

کانادا با تخصیص بودجه ۲.۹ ملیون دلاری برای صرف پروژه های حمایت از دگرباشان جنسی در کانادا، ثابت کرده است که گذشته تاریک خود را پشت سر گذاشته است. این پروژه ها شامل کمپین های آگاهی، قعالیت های حمایتی و سایر مداخلات برای جلوگیری از همجنسگرا، دوجنسگرا، و تراجنسی ستیزی، در نظام آموزشی کانادا می باشد.

مراسم چهارشنبه فقط چند روز قبل از ۳۸ سالگی جشن غرور دگرباشان تورنتو که روز یکشنبه برگزار می شود، برگزار شد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

فیس بوک ما:

https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت:
http: / /news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
dharma_martia
توییتر ما:
@DharmaMartia
کانال تلگرام ما:
https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
رسانه همیاری:
http://media.hamyaari.ca
سایت خودنویس:
www.Khodnevis.co
فضای اختصاصی دارما و در مارتیا تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
http://planettransgender.com

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/06/21/justin-trudeau-lgbt-pride-flag-parliament-hill

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com