محمد ثلاث، درویش گنابادی، ساعاتی پیش در زندان رجایی شهر به طناب دار آویخته شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۲۸ خردادماه حکم اعدام محمد ثلاث بدون اعاده دادرسی در رجایی شهر به اجرا درآمده؛ این در حالی است که به گفته زینب طاهری، وکیل وی، شواهدی یافت شده که نشان می‌دهد او بی گناه است.

این وکیل دادگستری عنوان کرد، در متن لایحه اعاده دادرسی داده شده به دیوان‌عالی کشور، گفته شده که «شاهدان جدیدی» حاضر به شهادت شده‌اند که می‌گویند راننده اتوبوس را دیده‌اند که یک «مرد جوان» بوده است.

سازمان عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر نیز ساعاتی پیش خواستار توقف اجرای حکم این درویش گنابادی شدند.

محمد ثلاث پیشتر در یک فایل صوتی از زندان با اشاره به اینکه تحت شکنجه وادار اعتراف دروغین شده اظهار کرده بود: «من از مرگ و اعدام ترسی ندارم ولی به همه جهان اعلام می کنم که من راننده اتوبوسی که آدم کشت نبودم. اینها صحنه سازی نیروی انتظامی است.»

محمد ثلاث به قتل سه مأمور پلیس با اتوبوس در درگیری‌های خیابان پاسداران تهران در دی پارسال متهم شده و با تایید دیوان عالی ایران،حکم سه بار قصاص، یک‌سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای وی قطعی شده است.

این در حالی است که به گفته زینب طاهری و پسر و دختر او، آقای ثلاث سه ساعت پیش از این حادثه بازداشت شده و راننده اتوبوس نبوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com