ماف نیوز: یک شهروند بهایی که ماه گذشته در کرمانشاه‌ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، «خداداد میری» پس از گذشت بیش از یک ماه با اتمام مراحل بازجویی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه با تودیع وثیقه آزاد شد. اتهام مطروحه علیه وی تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ برای بهائیت است.

خداداد میری که از اهالی مازندران می‌باشد، از چند سال پیش به همراه خانواده‌اش در شهر کرمانشاه ساکن شده است. او روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهر بازداشت و‌ به بازداشتگاههای امنیتی این اداره منتقل شده بود.

وی پیش از این از سوی اداره‌ی اماکن مجبور شده بود مالکیت کتابفروشی خود را در مازندران واگذار نماید و سپس به کرمانشاه مهاجرت نموده بود.

آقای میری هنگامی که در بازداشت به سر می‌برد، به غیر از یک تماس تلفنی کوتاه پس از چند روز که طی آن توانسته بود بازداشت خود را به اطلاع خانواده‌اش برساند، از حق ارتباط با دنیای خارج از بازداشتگاه، ملاقات با خانواده و یا دسترسی به وکیل محروم بوده است.

بهائیت آیینی است که پیروان آن در ایران در خفا مشغول عبادت خود بوده و بسیاری از فعالین و مبلغین آن در زندان و بازداشت به سر میبرند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com