ماف نیوز: احضار سه فعال حقوق بشری به اطلاعات سپاه سنندج همزمان شد با احضار یک فعال مذهبی شهرستان بانه به دادگاه ویژه‌ی روحانیت همدان.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در سنندج از طریق تماسی تلفنی، سه فعال حقوق بشری به نامهای «اجلال قوامی»، «احمد خلیقی» و «هیوا رحیمی» را احضار کرد.

از راست ماموستا «محمد ادیبی» و «اجلال قوامی»


در این تماس تلفنی، دلیل احضار این سه فعال سنندجی مشخص نشده است و به آنها اعلام شده که باید روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ «جهت پاسخگویی به پاره‌ای از سؤالات» به این نهاد امنیتی مراجعه کنند.

در خبری دیگر ماموستا «محمد ادیبی»، امام و خطیب مسجد روستای کوپیچ سفلی در دهستان شوی بانه به دادگاه ویژه‌ی روحانیت همدان احضار شد‌ه و باید روز شنبه ۱۹ خرداد خود را به دادگاه مذکور معرفی نماید.

او که در آذرماه ۹۶ هم با شکایت اداره‌ی اطلاعات این شهرستان در رابطه با بیان مواضعش در خصوص برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق در خطبه‌های نماز جماعت به همین دادگاه احضار شده بود، این بار علاوه بر پرونده‌ی قبلی‌اش به دلیل حمایت از اعتصاب بازاریان بانه مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com