سبز پرس- به فاصله چند روز از تکمیل خط لوله نفت سروستان از پارک ملی بمو حالا امروز ،‌ میدان های نفتی سروستان و سعادت آباد با حضور محمود احمدی نژاد و مدیران ارشد صنعت نفت در استان فارس به بهره برداری می رسد.

به گزارش سبزپرس،‌ به نقل از ایرنا، “با تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت از این دو میدان، روزانه معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار درآمد عاید کشور می شود و استان فارس نیز به جمع استان های نفتی کشور می پیوندد.”

” مهندس حسین صادق عابدین استاندار فارس در این زمینه گفت: در طرح توسعه میادین سروستان و سعادت آباد برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است. میدان نفتی سروستان در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباد در ۲۰ کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد.”

بهمن ایزدی،‌مدیر کانون سبزفارس پیش از این با بیان اینکه طول مسیر خط لوله از داخل پارک ملی بمو حدودا ۷ کیلومتر است تأکید کرده بود: در حالی که تا چند ماه پیش لوله‌های انتقال نفت تا پشت فنس‌های پارک ملی بمو رسیده بود و تلاش برای جلوگیری از ورود لوله‌ها به پارک در حال انجام بود؛ در آبان ماه مجوز عبور لوله نفت از پارک ملی از سوی کمیسیون زیربنایی دولت و در نتیجه کم‌کاری سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد و حالا بعد از گذشت چند  ماه،‌ نهایتا وارد پارک ملی بمو شد و عملا پارک ملی بمو با احداث این جاده عملیاتی به دو نیم تقسیم می شود.

این خط لوله از غرب در منطقه چشمه آب بز به شرق پارک در منطقه بند امیر رسیده و بخش شمالی پارک که حدودا یک چهارم مساحت بمو را شامل می شود از بخش جنوبی جدا شده تا به این طریق تسهیلات لازم برای تعرض به سایر اراضی باقیمانده پارک در آینده نزدیک برای فرصت طلبان فراهم شود. این نقطه از پارک زیستگاه کل و بز و همچنین آبشخور آهوان  است که تقریبا با این عملیات دستخوش تغییرات اساسی و جدی شده است .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com