ماف نیوز: دو شهروند به صورت جداگانه در شهرستانهای جوانرود و گیلانغرب استان کرمانشاه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، «عثمان جلالی» از اهالی شهرستان جوانرود از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

پس از پیگیریهای خانواده‌ی جلالی مشخص شده است که وی به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» در یکی از بازداشتگاههای امنیتی تحت بازجویی می‌باشد اما اطلاع دقیقی در رابطه با محل نگه‌داری‌اش به آنها داده‌ نشده است.

عثمان جلالی چند سال پیش، به مدت چند ماه عضو یکی از احزاب کُردی بوده و براساس گفته‌ی خانواده‌اش، او پس از بازگشت به زادگاهش هیچگونه فعالیت سیاسی نداشته است.

همزمان از شهرستان گیلانغرب گزارش شده است که «مهدی امام‌عباسی» به اتهام «همکاری با احزاب کُردی» از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شده است.

در ایران، عموما متهمین به عضویت و یا همکاری در احزاب کُردی، پس از طی مراحل بازجویی با استناد به ماده‌ی ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی در رابطه با همکاری و یا عضویت در سازمانهای برهم زننده امنیت از سوی دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com