پنجاه و شش زن تراجنسی پس از پنج بار شکنجه و ضرب و شتم، کشته شدند.

یکشنبه شب، دو مرد به آپارتمان محل سکونت شینا در منطقه خیبر پختونخوا، جایی که وی خوابیده بود حمله کردند. آنها پس از ضرب و شتم شینا، او را شکنجه کرده و سپس با پنج گلوله کشتند.

زنان ترنس در اعتراض به کشته شدن پنجاه و شش زن تراجنسی از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، دست به تظاهران زدند.
زنان تراجنسی در پاکستان خواجه سارا نامیده میشوند و در این منطقه با تبعیض شدید و خشونت مواجه هستند.

گزارش شده که شینا در آپارتمان خود در منطقه شیوا به هنگام حمله مهاجمین  خواب بوده است. به گفته پلیس برای پیگیری این قتل پرونده تشکیل شده و فیلم های دوربین مدار بسته، برای کمک به یافتن دو مرد قاتل در حال بررسی هستند.

قتل شینا کمتر از یک ماه بعد از قتل زن تراجنسی دیگری در روز روشن و در شهری نزدیک KP اتقاق افتاد. چوتکی با ضرب ۱۲ گلوله و در حال رفتن به یک مرکز خرید در خیابان ریک شا کشته شد. گزارشات اخیر حاکی از آنند که با وقوع قتل های اخیر، تعداد تلفات زنان ترانجنسی تنها در منطقه KP و  و از سال ۲۰۱۵ تا به امروز به پنجاه و شش نفر رسیده است.

[۲jslideshow id=”834″]

سخنگوی گروه جمایت از تراجنسی های پاکستان موسوم به، Trans Action Pakistan، به رسانه ها گفت که ۵۳ مورد از گزارشات خشونت علیه تراجنسی ها در سال ۲۰۱۸ بوده است.

Trans Action Pakistan تصاویری از جسد شکنجه شده شینا را به صورت آنلاین منتشر کرد، ما به دلیل دلخراش بودن این تصاویر از انتشار آنهادر اینجا خودداری کردیم.

منطقه KP دارای بالاترین آمار خشونت علیه زنان ترانجنسی است.

شکنجه، تجاوز و قتل خواجه سارا
به گزارش تریبون، در سال ۲۰۱۷،  ۲۰۸ مورد خشونت علیه تراجنسی ها در منطقه KP گزارش شده است.

جزییات این آمار به شرح زیر است:

۷۸ مورد خشونت توسط شریک عشقی
۴۶ مورد تجاوز جنسی
۴۲ مورد شکنجه توسط اعضای خانواده
۳۱ مورد حمله توسط غریبه ها
۱۱ مورد شکنجه توسط پلیس

سازمان حمایت از حقوق تراجنسی های پاکستان و سایر زنان تراجنسی به خیابان ها آمدند تا خواستار خشونت علیه خواجه سارا شوند.

آنها خواستار پاسخ بهتر پلیس به خشونت علیه مردم تراجنسی ها شدند و پلیس را متهم به عدم رسیدگی به شکایات یا دقیق موارد گزارش شده کردند.

منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com