شرکت CloudFlare سرویس ۱.۱.۱.۱ را منتشر کرد. سرویس ۱.۱.۱.۱ کلودفلیر سریعترین و امن‌ترین (تمرکز بر حریم شخصی) سرویس DNS حال حاضر است، که نه‌تنها سرعت اینترنت شما را افزایش می‌دهد بلکه ردیابی شما توسط ISP‌ها را سخت می‌کند.

سرویس نام دامنه، DNS، بخش مهمی از اینترنت است. هر وب‌سایتی که بازدید می‌کند، یک آدرس IP دارد که با آن شناخته می‌شود. از آنجاییکه به یادسپاری و حفظ این IP‌ها برای کاربران اینترنت راحت نیست، از اسامی خاصی به نام دامنه استفاده می‌شود. DNS سرویس‌ها این اسامی خاص را به IP‌ها و برعکس تطابق می‌دهند.

برای مثال هنگامی که می‌خواهید از سایت koneshtech.academy بازدید کنید، DNS سرور به دنبال IP این وب‌سایت می‌گردد و آن وب‌سایت را بارگذاری می‌کند.

از آنجاییکه DNS  سرورهای پیشفرض ISP‌ها کند و اکثرا نا‌امن هستند، بیشتر کاربران از سرویس‌های DNS دیگری مانند Google -8.8.8.8- یا Comodo DNS -8.26.56.26 استفاده می‌کنند تا سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها افزایش پیدا کند.

اما اگر از سرویس ۱.۱.۱.۱ کلودفلیر استفاده کنید، وب‌سایت‌ها را با سرعت ۲۸٪ سریعتر از دیگر DNS سرور‌ها – Google، OpenDNS، Comodo- مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر این، با استفاده از سرویس ۱.۱.۱.۱ شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دیگر نمی‌توانند براحتی شما را ردیابی کنند.

شرکت CloudFlare همچنین متعهد شده است که اطلاعات کاربران را نفروشد، و لاگ‌های کاربران هر ۲۴ ساعت پاک خواهند شد.

برای خواندن این مطلب به صورت کامل روی لینک زیر کلیک کنید:

چگونه تنظیمات DNS را تغییر دهیم تا از سرویس دامنه کلودفلیر استفاده کنیم؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com