وضعیت نگهداری دراویش زن زندانی در قرنطینه زندان قرچک بسیار بحرانی و اسفناک گزارش شده است. نازیلا نوری، شکوفه یداللهی، سپیده مرادی، سیما انتصاری، شیما انتصاری، شهناز کیانی، مریم فریسانی، الهام احمدی، آویشا جلال‌الدین، معصومه باراکوهی و صدیقه صفابخت؛ یازده درویش زن زندانی هستند که از یکم اسفندماه در قرنطینه زندان قرچک نگهداری…

در حوادث گلستان هفتم بیش از ۷۰ درویش زن بازداشت شدند که مأمورین امنیتی-انتظامی، ۱۱ تن از آن‌ها را به زندان قرچک منتقل کرده‌اند.

به گزارش مجذوبان نور؛ وضعیت نگهداری دراویش زن زندانی در قرنطینه زندان قرچک بسیار بحرانی و اسفناک گزارش شده است. نازیلا نوری، شکوفه یداللهی، سپیده مرادی، سیما انتصاری، شیما انتصاری، شهناز کیانی، مریم فریسانی، الهام احمدی، آویشا جلال‌الدین، معصومه باراکوهی و صدیقه صفابخت؛ یازده درویش زن زندانی هستند که از یکم اسفندماه در قرنطینه زندان قرچک نگهداری می‌شوند.

نبود سیستم تهویه هوای مناسب و وضعیت اسف‌بار بهداشتی و بوی فاضلاب و شدت گازهای ناشی از آن، شرایط بسیار بدی را برای زندانیان محبوس فراهم کرده و طی چند روز گذشته مسئول بند (شخصی به نام زهرا راسخی) اقدام به بستن تمامی پنجره‌ها کرده که به همین دلیل شیما انتصاری یکی از دراویش زن محبوس که از بیماری آسم رنج می‌برد با تشدید بیماری، دچار تنگی نفس شده که وی را به بهداری زندان منتقل کرده‌اند.

این درحالی‌ست که علیرغم صدور قرار، این دراویش زن زندانی همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند و پیگیری خانواده‌ی آنان به دفتر دادیار ناظر بر زندان آقای رستمی بدون پاسخ مانده است.

وضعیت سایر دراویش زن زندانی نیز به دلیل ضربات و جراحات وارده‌ی قبل و بعد از بازداشتشان در یکم اسفندماه نگران‌کننده گزارش شده است.

طبق قانون آیین دادرسی کیفری و آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها؛ سازمان زندان‌ها باید هرچه سریعتر اقدام به رسیدگی فوری و رفع نیازها و احتیاجات درمانی آنها کند و همچنین محل نگهداری این افراد بر اساس ضوابط و معیارهای قانونی و قوانین موجود در بحث حقوق زندانی باید توسط مراجع قضایی-انتظامی رعایت گردد.

ندامتگاه شهرری که با نام «زندان زنان قرچک» شناخته و هم‌چنین به «کهریزک زنان» شهرت دارد، در کیلومتر ۱۷ بزرگراه تهران-ورامین و قبل از شهر قرچک واقع شده است. زندان قرچک ورامین شامل هفت سوله است که هر سوله با تخت‌هایی به ظرفیت چند ده نفر تجهیز شده است.

عدم وجود کوچک‌ترین سیستم برای تهویه هوا و وضعیت اسف‌بار بهداشتی و بوی فاضلاب و شدت گازهای ناشی از آن، برای بسیاری از زندانیان، ناراحتی‌های تنفسی جدی به وجود آورده است. دو سرویس بهداشتی برای بیش از ۲۰۰ نفر و دو اتاقک حمام برای همین تعداد از زندانیان در نظر گرفته شده است. به دلیل نبود حتی یک شیر آب جداگانه، زندانیان برای شستشوی لباس و ظروف خود باید از همین حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com