خامنه‌ای، موجود محقری است، به این دلیل که تنها با باتوم و تفنگ و زندان می‌تواند حرفش را پیش برد و جرأت رویارویی با یک خبرنگار را ندارد.او در سخنانی برداشتن روسری توسط دختران خیابان انقلاب را «کوچک و حقیر» خواند و تاکید کرد این حرف که مردم خودشان حجابشان را انتخاب کنند، غلط است. به نظر او بی حجابان مظهر فساد هستند../

******

علی خامنه ای رهبر حکومت «اسلامی»، در سخنانی برداشتن روسری توسط دختران خیابان انقلاب را «کوچک و حقیر» خواند و تاکید کرد این حرف که مردم خودشان حجابشان را انتخاب کنند، غلط است.آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند؛ همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد …

علی خامنه ای در سخنان خود از جمله گفت:
* آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند؛ همه تلاش‌هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست.
* آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان برخی خواص است.
* این عده که در میان آنها روزنامه‌نگار، روشنفکرنما و آخوند معمّم هم وجود دارد، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند که ان‌شاءالله این کارشان نادانسته باشد.
* نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد.
* کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود، در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.
* کار حرام، بزرگ و کوچک ندارد و آنچه حرام شرعی است، نباید به صورت آشکار انجام شود، زیرا شارع اسلامی بر حکومت تکلیف کرده مانع انجام حرام علنی شود.
* این حرف برخی افراد مبنی بر اینکه باید اجازه داد مردم خودشان حجاب را انتخاب کنند مردود است؛ این حرف را درباره همه گناهان اجتماعی می‌توان گفت؛ مثل آن که بگویند فروش مشروبات الکلی آزاد شود و هر کس خواست بخورد یا نخورد؛ آیا این حرف درست است؟

خامنه ای بخشی از سخنانش موضوع «عدالت جنسیتی» را به شدت نفی کرد و گفت:

* طرح مسائلی همچون «عدالت جنسیتی» در سخنان غربی‌ها ظاهری و مسئله‌ای خالی از واقعیت است؛ اسلام به‌وسیله حجاب، در را بر روی این نقطه انحراف بسته است، بنابراین حجاب اسلامی وسیله مصونیت زن است نه محدودیت او.
* تحقیر کانون خانواده و وانمود کردن این موضوع که «عدالت جنسیتی یعنی در هر عرصه‌ای که مردان حضور دارند، زنان نیز حضور داشته باشند»، خیانت به زنان آنان است.

خامنه ای وضعیت زنان در کشورهای غربی را نیز مورد انتقاد قرار داد:

*ملزم بودن مردان به پوشیدن لباس کامل و تشویق زنان به برهنگی هر چه بیشتر در مجالس رسمی غرب نمونه‌ای از سوق دادن زن غربی به ولنگاری و بی‌بندوباری است؛ امروز زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری مقابل مردان است.

در رابطه با سخنان خامنه ای رویا خبرنگار در مطلبی در سایت زمانه «تحقیرکننده زنان، خود شایسته تحقیر است» نوشت:

خامنه‌ای، موجود محقری است، به این دلیل که تنها با باتوم و تفنگ و زندان می‌تواند حرفش را پیش برد و جرأت رویارویی با یک خبرنگار را ندارد.

فکر کنید که یک خبرنگار زن بی‌حجاب ایرانی یا «غربی» با مقام عظمای ولایت مواجه شود و از حضرت ایشان بپرسد که شما در منبری که در روز زن رفتید به همه بی‌حجابان دنیا توهین کردید، زیرا گفتید که همگی − بر خلاف زن محجبه مسلمان که مظهر علم و تقوی است − مظهر فساد هستند. بفرمایید دلایل شما چیست؟

سید علی خامنه‌ای‌، مشهور به «مقام معظم»، چه خواهد گفت؟

پاسخ این است که اصل این پرسش غلط است، چون مقام معظم جرأت رویارویی با یک خبرنگار مرد معمولی را ندارد، تا چه برسد به خبرنگار زن، تا چه برسد به خبرنگار زن بی‌حجاب‌، تا چه برسد به خبرنگار زن بی‌حجاب شجاع که … مقام معظم، محقرتر از آن است که در برابر یک خبرنگار بنشیند.

خبرنگاران عالم، پوزخند بزنید به مقام عظمای ولایت! زنان ایران و جهان، … به مقام معظم رهبری!

۱۸ اسفند / ۱۳۹۶

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com