امروزه پیدا کردن نرم‌افزار پیغام رسان فوری‌ای که از رمزنگاری end-to-end استفاده کند، مانند گذشته سخت نیست. سیگنال (Signal) یکی از امن‌ترین نرم‌افزارهای پیغام رسان فوری است که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. یکی دیگر از اپلیکیشن‌های پیغام رسان امن فوری واتزاپ (WhatsApp) است.

اما حساب کاربری هر دوی این اپلیکیشن‌ها به شماره تلفن گره خورده است. اگر از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنید، شماره تلفن‌تان برای هر مخاطبی که با او صحبت کنید قابل مشاهده است.

از طرفی همین قابلیت باعث شده است که استفاده از این نرم‌افزارها آسان شود، زیرا برای استفاده از آنها به نام کاربری و رمزعبور نیاز نیست. علاوه بر این به راحتی می‌توان به مخاطبی که شماره او در دستگاه یا روی سیم کارت ثبت شده و از این نرم‌افزارها استفاده می‌کند، پیغام رمزنگاری شده ارسال کرد.

بهرحال اگر کسی بخواهد از طریق سیگنال یا واتزاپ به شما پیغام امنی را برساند، حتما باید شماره شما را داشته باشد. آیا راهی وجود دارد که بتواند از طریق سیگنال با اشخاص غریبه گفتگو کرد، اما شماره تلفن‌ را محرمانه نگاه داشت؟

در این مقاله می‌خوانیم که چگونه می‌توانیم شماره تلفن دومی داشته باشیم که به راحتی آن را در توییتر، کارت‌های شرکتی و سایر حساب‌ها منتشر کنیم تا افراد غریبه هم بتوانند به راحتی از طریق سیگنال با ما در ارتباط باشند، در حالیکه شماره اصلی ما مخفی باقی می‌ماند.

این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

چگونه شماره تلفن اصلی خود را در استفاده از سیگنال مخفی نگاه داریم

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com