روز شنبه ۲۴ سپتامبر تظاهراتی در استکهلم در حمایت از اعتراضات مردم ایران برگزار شد که به گزارش برخی از رسانه ها جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر در آن شرکت داشتند..
جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران همه ایرانیان را از هر عقیده و مرام به این تظاهرات فراخوانده بود. در این تظاهرات که مورد پشتیبانی و همراهی بسیاری از احزاب و گروه‌ها قرار گرفته بود وزیر انرژی سوید و چهار نفر از نمایندگان احزاب و پارلمان سوئد سخنرانی کردند. ازجمله ۱ خشایار فرمانبر، وزیر ایرانی تبار از حزب سوسیال دمکرات سوئد ۲ دانیل ریاضت از حزب چپ ۳ اولریکا وسترلوند از حزب سبز ۴ ، گولان آوچی از حزب لیبرال . ۵ و یک نماینده از حزب ابتکار فمینیستی سوئد. همچنین مهرداد درویش‌پور به نمایندگی از جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران، و دو نماینده سازمان زنان کردستان ایران و مرکز همکاری احزاب کردستان ایران سخنرانی کردند. این تظاهرات از پشتیبانی بسیاری از احزاب سیاسی فارسی و کردی نیز برخوردار شد.
همچنین چندین گروه هنری فارسی و کردی به اجرای آواز و سرود در حمایت از جنبش مردم ایران پرداختند. این تظاهرات بازتاب گسترده ای در بزرگترین روزنامه صبح سوئد داگنز نی هتر و بزرگترین روزنامه عصر سوئد افتون بلادت داشت و رسانه های بزرگ فراسی زبان نظیر ایران اینترناسیونال و رادیو فردا مستقیما از برنامه گزارش تهیه کردند.
از طرف جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران، از همه شرکت‌کنندگان و احزاب و گروه‌های حمایت کننده برای این نمایش همبستگی و اتحاد با مردم ایران سپاسگزاری می‌کنیم.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)