شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر استان خوزستان ضمن رد تجدیدنظر خواهی دو شهروند آبادانی به نام های اکبر و مریم دلواری را که در شعبه اول دادگاه انقلاب آبادان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق “ارتباط با دراویش” مجموعا به ۲۷ماه حبس تعلیقی و تعزیری محکوم شده بودند را عینا تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر استان خوزستان حکم زندان دو شهروند آبادانی به نام های مریم و اکبر دلباری  که نسبت خواهر و برادری دارند را عینا کرد.

طی این حکم اکبر دلباری به عنوان متهم ردیف اول به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و مریم دلباری نیز به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری و دوسال تبعید به شهرستان بوشهر و خدمت اجباری در حوزه علمیه خواهران شهرستان مورد اشاره محکوم شده است.

این افراد پیش‌تر در دادگاه انقلاب شهرستان آبادان مجموعا به تحمل ۲۷ ماه حبس تعزیری محکوم شدند که این حکم توسط دادگاه تجدید نظر استان خوزستان عینا تایید شد.

حکم متهم ردیف اول به مدت ۳ سال به تعلیق درآمد با اینحال متهم ردیف دوم به دلیل سابقه پیشین نه تنها با حکمی سنگین تر روبرو شد بلکه بعنوان مجازات تکمیلی به “خدمت در حوزه علمیه خواهران” نیز محکوم شد.

از جمله اتهاماتی که این دو خواهر و برادر در دادگاه محکوم شدند “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با دراویش” عنوان شده است.

مریم دلباری متولد سال ۱۳۵۸ از فعالان ادبی و فرهنگی شهرستان آبادان است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com