موکریان ــ به دنبال سئوال چهار نماینده کرد آذربایجان غربی از وزیر کشور در خصوص علت عدم حضور کردها در پستهای مدیریتی این استان، “نادر قاضی پور” نماینده ارومیه گفت: اداره آذربایجان غربی به اقلیت های قومی سپرده نمی شود.

🔸به گزارش آژانس خبری موکریان، قاضی پور صبح امروز در گفت و گو با آخرین خبر عنوان کرد: ساکن شدن گروهی از اقلیت ها در آذربایجان غربی و افزایش تعداد آن ها هیچ گاه به معنای داشتن مسئولیت و به اختیار گرفتن مدیریت استان نبوده و نخواهد بود، البته این از روی غرض ورزی نبوده و حتی با وجود جمعیت حداقل چهل درصدی ترک زبان در تهران پایتخت ایران اسلامی، نمیتوان مانند برخی نمایندگان مجلس ادعای تصاحب و مدیریت داشت.

🔸وی اظهار کرد: استان ما تا چندی پیش توسط احزاب منحله دموکرات و کموله نا امن بود و امروز این اشرار به عضویت گروهک های تروریستی پ. ک. ک و پژاک درآمده، جوانان رشید ما را به شهادت رسانده اند.

🔸قاضی پور افزود: اگر مدیریت صحیح و مقاومت سردار شهید کاظمی و سردار اوصانلو در این روزها وجود نداشت هم چنان این قشر بلای جان استان بوده و البته امروز هم برخی با صحبت هایی در خصوص دفاع از پ. ک. ک و پژاک در قالب کوبانی افکار و اهداف تروریستی خود را دنبال می کنند.

🔸وی ادامه داد: ایجاد تفرقه و سوال از وزیر کشور راجع به حضور پنجاه درصدی اکراد در مدیریت استانی آذربایجان غربی توسط بعضی از افراد، آیا می تواند ریشه در این افکار منحرف داشته باشد و در این صورت جای تاسف دارد که در نظام اسلامی برخی به دنبال استفاده از تفاوت های قومیتی باشند.

به گزارش موکریان این سخنان بعد از آن مطرح می شود که «جلال محمود زاده» نماینده مردم مهاباد، «محمد قسیم عثمانی» نماینده بوکان، «عبدالکریم حسین زاده» نماینده نقده و اشنویه و «رسول خضری» نماینده سردشت و پیرانشهر در سئوال کتبی مشترک از وزیر کشور سئوال کردند که چرا انتخاب مدیران کرد در بدنه استانداری آذربایجان غربی، در ادارت کل استان و معاونین ادارات کل نزدیک به صفر است و چرا در هفته وحدت دوازده ربیع الاول (به روایت اهل سنت) را هر ساله در مناطق اهل سنت کشور تعطیل اعلام نمی کنید.‏

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com