Photo source: pri.org

گروهی از شش نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با ارائه قانون پیشنهادی در پی تعریف مجدد ازدواج هستند.

این قانون پیشنهادی که «قانون بازیابی ازدواج و قانون اساسی» نام گرفته است، هر ازدواجی را که بین یک مرد و یک زن نباشد، ازدواج پارودی یا به عبارتی «تقلید خنده‌آور از ازدواج» می‌خواند.

متن این قانون پیشنهادی می‌گوید این نوع ازدواج‌های تقلیدی و طنزآلود «یادشان رفته طراحی [بدن] انسان را چک کنند.»

اکنون که سه سال از تصویب برابری ازدواج در آمریکا می‌گذرد، این طرح قصد دارد ازدواج را تنها «پیوندی میان یک زن و یک مرد» معرفی کند.

در متن این قانون اینطور آمده است:

«تمدن بشری هزاران سال است که ازدواج را پیوندی میان یک زن و یک مرد دانسته است. ازدواج بین یک زن و یک مرد از دل طبیعت چیزها بیرون آمده است، و ازدواج بین یک مرد و یک زن، برخلاف ازدواج‌های تقلیدی خنده‌آور، طبیعی است، خنثی است، و بحث‌برانگیز نیست».

دیوان عالی آمریکا تمامی موانع قانونی بر سر ازدواج زوج‌های هم‌جنس را در سال ۲۰۱۵ برخلاف قانون اساسی اعلام کرده بود.

در رای دیوان عالی در پرونده اوبرگفل-هاجز، پرونده‌ای که حکم آن به قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌ها منجر شد، قاضی آنتونی کندی اعلام کرده بود اینکه ما بگویم زنان و مردان همجنسگرا اصل عشق و ازدواج را زیر سوال می‌برند اشتباه است:

«آن‌ها می‌خواهند محکوم به زندگی در تنهایی نباشند، و از یکی از قدیمی‌ترین نهادهای تمدن بشر حذف نشوند. آن‌ها خواهان کرامت انسانی برابر در دیدگاه قانون هستند. قانون اساسی این حق را به آنان می‌دهد.»


شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی‎:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com