Centrum Seksueel Geweld مرکز مقابله با آزار جنسی

نشانک کارگاه خبر ژوپی‌آروز ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ (۶ بهمن ۱۳۹۶) «مرکز مقابله با خشونت جنسی غرب و مرکز برابانت» در بیمارستان آمفیا در شهر بردا (het Amphia Ziekenhuis in Breda) درهای خود را به‌طور رسمی گشود. این مرکز خشونت جنسی (CSG) با در شانزده منطقه‌، دارای یک پوشش شبکه‌ی کشوری است. اولین مرکز شش سال پیش در بیمارستات اوام‌سی (UMC) در شهر اوترخت باز شد. تا پیش از این زمان، مراقبت و تحقیق به قربانیان تجاوز و یا تعرض جنسی حاد محدود می‌شد. مبتکران این طرح، «ایوا بیکانی» (Iva Bicanic) و «آسترید کریمرز» (Astrid Kremers) محتوای طرح خود را چونین معرفی کردند که در آن، پلیس و امدادگران (پزشکی) با هم کار می‌کنند. با یاری و کمک مالی «فاند کمک به قربانی» (Fonds Slachtofferhulp) مرکزهای مقابله با  خشونت جنسی بیشتری درهای خود را گشودند و تلفن کشوری ۰۸۰۰-۰۱۸۸ (۰۸۰۰-۰۱۸۸) راه‌اندازی شده است که قربانیان به‌صورت رایگان و در تمام ساعت‌های شبانه‌روز و در تمام روزهای هفته می‌توانند با این شماره تماس بگیرند. درهمین‌حال، قربانیان بیشتری راه خود را به‌سوی درهای مرکز خشونت جنسی می‌یابند و امسال می‌توانند روی کمک شهرداری‌ها و دولت مرکزی حساب کنند. برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://www.centrumseksueelgeweld.nl/

ایوا بیکانی، هماهنگ‌کننده‌ی کشوری مرکز مقابله با خشونت جنسی: «هلند – تا حدودی به‌دلیل #metoo – هم‌چونان با شگفتی نسبت به آشکارسازی خشونت جنسی واکنش نشان می‌دهد. بااین‌وجود، خشونت جنسی در تمام شکل‌ها و اندازه‌های خود وجود دارد. می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیفتد. مهم این است که در صورت وقوع این اتفاقد، قربانیان می‌دانند که برای دریافت کمک و تحقیق مناسب به‌سرعت به کجا می‌توانند مراجعه کنند. به‌عبارتی، در مرکز خشونت جنسی».

موسسه‌ی «فاند کمک به قربانی» در ایجاد و گسترش مرکز مقابله با خشونت جنسی مشارکت داشته است و تا سال ۲۰۱۸ هزینه‌های فعالیت‌های کشوری و کمپین‌ها را متقبل شده است. هم‌اکنون تمام مرکزها باز هستند، مرکز خشونت جنسی می‌رود تا روی پاهای خودش بایستد و این مهم پس از سال‌ها رایزنی میسر شده است. در سال ۲۰۱۸، روی کمک شهرداری‌ها و دولت مرکزی می‌توان حساب کرد. به‌همین‌دلیل فاند کمک به قربانی کار را به‌تدریج به مرکز خشونت جنسی انتقال می‌دهد.

شعبه‌های مرکز مقابله با خشونت خانگی در هلند«اینکه سیبسما» (Ineke Sybesma)، مدیر فاند کمک به قربانی: «قربانیان خشونت جنسی حق برخورداری از کمک‌ و تحقیق چندرشته‌ای و تخصصی را دارند و ما در این جهت در سال‌های گذشته سخت تلاش کرده‌ایم. بنابراین، خیلی زیباست که ببینیم که مرکز مقابله با خشونت جنسی خودش در این راستا از نوآوری در مقیاس کوچک تا حد یک موسسه‌ی کشوری توسعه یافته است که دیگر نمی‌تواند در جامعه‌ی ما نادیده گرفته شود و هم‌چونین هم‌اکنون کمکی را دریافت می‌کند که سزاوار آن است. برای همین، ما دوباره می‌توانیم به‌سوی پروژه‌ها و نوآوری‌ها جدید در جهت بهبود موقعیت قربانیان خشونت جنسی برویم و البته ما هم‌چونان با مرکز خشونت جنسی و کار فوق‌العاده ایوا، آسترید و همه‌ی همکاران دیگرشان در این کشور همکاری می‌کنیم.

درباره‌ی مرکز مقابله با خشونت جنسی

در تمام شانزده منطقه‌ی مرکز خشونت جنسی تیمی از دکترها، پرستاران، پلیس‌ها، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و متخصصان جنسی (seksuologen) با هم کار می‌کنند تا تحقیقات و مراقبت‌های تخصصی موردنیاز را در اختیار قربانیان تعرض و تجاوز جنسی قرار دهند. ترجیح این است که در کم‌تر از هفت روز این خدمات ارایه شوند چراکه می‌توانند شانس بروز مشکلات جسمی و روحی را به‌طور قابل توجهی کاهش دهند. اگر تحقیقات ردیابی در عرض یک هفته انجام شوند، احتمال بیشتری وجود دارد تا مجرمان مورد پیگرد قانونی قرار گیرند. به‌وسیله‌ی تماس با شماره‌ی ۰۸۰۰-۰۱۸۸ (۰۸۰۰-۰۱۸۸) قربانیان خشونت حاد جنسی می‌توانند به‌طور مستقیم به نزدیک‌ترین مرکز خشونت جنسی مراحعه کنند. برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://www.centrumseksueelgeweld.nl/

Centrum Seksueel Geweld

کانال تلگرام کارگاه خبر ژوپی‌آ   |   فیسبوک کارگاه خبر ژوپی‌آ   |   توییتر کارگاه خبر ژوپی‌آ

لوگوی کارگاه خبر ژوپی‌آ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com