رئیس سازمان سینمایی می‌گوید باید دست سازمان سینمایی اوج، حوزه هنری و دیگر نهادها و ارگان‌هایی را که در سینما ورود می‌کنند، ببوسیم چون سینماگران می‌توانند با سرمایه آنها فیلم بسازند.

به گفته محمدمهدی حیدریان فیلم‌های سینمایی ماموریت اصلی‌شان سرگرم‌کنندگی نیست. پارامترهایی که یک فیلم خوب می‌تواند داشته باشد اول محتواست و دوم موارد فنی و هنری و سوم جذابیت. او برای مثال این نوع فیلم‌ها «لاتاری» را مثال زده است.

حیدریان همچنین سینمای استراتژیک را سینمایی دانسته که به موضوعات استراتژیک از جنگ گرفته تا نقد عمیق اجتماعی می‌پردازد. به اعتقاد او بازار کنونی سینما نمی‌تواند به وسیله بخش خصوصی تامین شود و بنابراین سازمان سینمایی «از هر فرد و گروهی از خانواده سینما  که بتواند امکاناتی فراهم کند تا بتواند فیلم‌های خوبی بسازد» استقبال می‌کند.

موسسه اوج، سال‌هاست وارد حوزه ساخت فیلم‌هایی شده که بر اساس هدف‌گذاری آنها «تقویت گفتمان انقلاب اسلامی» است. مدیر این موسسه اعلام کرده با افتخار از سپاه پاسدارانپول می‌گیرند. این موسسه امسال با سه فیلم «به وقت شام»، «تنگه ابوغریب» و «سوءتفاهم» در جشنواره فجر حضور داشت. در همین حال فیلم‌های برخی فیلمسازان مستقل که با هزینه‌های غیردولتی ساخته می‌شوند همچنان در توقیف به سر می‌برند که علاوه بر تیزترشدن تیغ سانسور، سرمایه تهیه‌کنندگان فیلم‌ها و رغبت آنها برای ساخت فیلم‌های مستقل را نابود می‌کند.

لینک دکهٔ خبر: ایلنا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com