DuckDuckGo را به واسطه موتور جستجوی قدرتمندش که به حریم شخصی کاربران احترام می‌گذارد میشناسیم، این شرکت در آخرین به روز‌رسانی اپلیکیشن و افزونه مرورگر DuckDuckGo را جهت فراهم کردن امنیت در وب منتشر کرد. داک‌داک‌گو می‌خواهد اطلاعات کاربران را علاوه بر حین جستجو، در سراسر وب نیز امن نگاه دارد.

قابل ذکر است که موتور جستجوی این شرکت با هدف حفظ حریم خصوصی حین جستجو به کار خود ادامه خواهد داد و افزونه و اپلیکیشن امنیتی جدید DuckDuckGo به کاربران کمک می‌کنند تا حین وب‌گردی هم امنیت اطلاعاتشان محفوظ بماند. برای رسیدن به این هدف، این ابزارها وب‌سایت‌ها را از نظر استفاده از رمزنگاری و شبکه‌های ردیابی تبلیغات رتبه‌بندی می‌کنند. اپلیکیشن و افزونه مرورگر DuckDuckGo برای فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری،iOS و اندروید در دسترس هستند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این ابزارها مسدود کردن شبکه ‌های ردیابی تیلبغاتی است. این شبکه‌ها توسط شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک استفاده می‌شود که رفتار کاربر را در سراسر وب دنبال کنند و بتوانند پروفایل آنها را کامل کنند تا درکارهای تبلیغاتی از آن استفاده کنند. طبق گفته داک‌داک‌گو، نرم‌افزارش این ردیاب‌های تبلیغاتی را پیدا و مسدود می‌کند.

موتور جستجوی DuckDuckGo در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شده است، این شرکت در ابتدای سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که تا کنون ۱۰ میلیارد جستجوی ناشناس انجام داده است. این رقم اکنون به ۱۶ میلیارد رسیده است، تقریبا در یکسال ۵۰٪ افزایش داشته است. این افزابش نشان می‌دهد که کاربران بیش از پیش به حریم شخصی خود در وب توجه می‌کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com