علی ارول، فعال حقوق بشر روز جمعه گذشته (دوم ماه فوریه) ،در محل سکونت وی و شریک عشقی اش در آنکارا توسط مقامات ترکیه دستگیر شد. ارول بنیانگذار سازمان  کائوس جی ال، اولین سازمان دفاع از حقوق دگرباشان جنسی در این کشور است.

دلائل دستگیری ارول هنوز مشخص نشده است اگر چه همکاران وی در سازمان کائوس جی ال گفته اند که حکم دستگیری به دلیل فعالیت های وی در فضای مجازی صادر شده است.

اگرچه ارول آزاد شده است، اما بازپرسی ها هنوز ادامه دارد.

به گفته سازمان اقدام آشکار جهانی، پرونده این فعال حقوق دگرباشان همچنان توسط مقامات قضایی ترکیه تحت بررسی است. وی همچنین موظف است که به طور منظم خود را به پلیس معرفی کند. علاوه بر این، مقامات ترکیه وی را ممنوع الخروج کرده اند.

یلدیز تار، مدیر روابط عمومی و رسانه های مجازی سازمان کائوس جی ال گفت:” مخفی کاری در چنین مواردی امری رایج در ترکیه است. آنها ابتدا فرد مورد نظر را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار میدهند. سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده، اتهامات را اعلام میکنند. در نتیجه، اطلاع از اتهامات تنها در طی محاکمه و یا کمی قبل از آن ممکن است.”

اگرچه همجنسگرایی در ترکیه جرم انگاری نشده است، اما همجنسگراستیزی در این کشور رو به افزایش است.

وضعیت رو به وخامت است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷، آنکارا تمام رویدادهایی که به دگرباشان جنسی مربوط میشد را لغو کرد.

به گفته جسیکا استرن، مدیر سازمان اقدام آشکار جهانی، این مساله در کنار دستگیری ارول، بر رو به وخامت بودن اوضاع برای دگرباشان جنسی و همه فعالان حقوق بشر در ترکیه دلالت دارد.

وی ادامه داد:” ممنوعیت کلی رویدادهای مرتبط با دگرباشان جنسی، خود پایمال کردن حق اجتماع مسالمت آمیز بود و حالا،حتی آزادی بیان و ابراز عقیده، خود دلیلی برای مجازات است. دولت ترکیه باید نقض حقوق شهروندانش را بی قید و شرط و بلافاصله متوقف کند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.org
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
www.planettransgender.com ‏‎

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/turkish-lgbti-activist-released-prison/#gs.DfiLut4

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com