رئیس جمهور چچن، رمضان غدیرف میگوید:”هیچ مدرکی دال بر آزار و اذیت دگرباشان جنسی در چچن موجود نیست.”

رهبر حامی پوتین چچن به بی بی سی گفت که حتی یک نفر در کشور چچن به نقض حقوق بشر دست نزده است. اظهارات غدیرف در حالی منتشر میشوند که ماه هاست که گزارش های زیادی توسط دگرباشان جنسی چچنی، عزیزان آنها، روزنامه نگاران، و دیپلمات های سراسر دنیا مبنی بر آزار و اذیت سیستماتیک آنها را منتشر کرده اند.

کشور جمهوری چچن در سال ۲۰۱۷ و پس از رسیدن خبر تشکیل کمپ های متمرکز برای نگهداری و آزار و اذیت دگرباشان جنسی به رسانه های بین المللی، توسط رهبران کشورهای مختلف دنیا محکوم شده و سوالات جدی و فوری را در پارلمان کشور بریتانیا مطرح کرد.

غدیرف میگوید:”اینها همه ساخته و پرداخته ماموران خارجی است که برای این کار پول گرفته اند. فعالان به اصطلاح حقوق بشر، هر چیز بی معنی را منتشر میکنند.”

این اولین باری نیست که قدیرف شکنجه مردان همجنسگرا در کشورش را انکار میکند. با وجود شهادت های متعدد – هم از بازماندگان و نیز توسط روزنامه نگاران – غدیرف با مردود خواندن گزارش به عنوان “مزخرف” و اختراع شده توسط “شیطان” ، ادعا می کند “هیچ همجنسگرایی” در کشور چچن وجود ندارد.

غدریف میگوید:”اگر چنین افرادی در چچن وجود داشته باشند، ارگان های انتظامی نیازی به انجام هیچ کاری برای دستگیری و مجازات آنها ندارند، زیرا بستگان این افراد آنها را به جایی می فرستند که از آن هیچ بازگشتی وجود ندارد.”

آقای غدیروف در ماه ژوئیه گذشته، یک قدم در اظهارات خود فراتر رفت و به شبکه تلویزیونی HBO گفت: “اگر همجنسگرایی در چچن وجود داشته باشد … آنها را از ما دور کنند. برای پاک کردن خون ما، اگر وجود داشته باشد، آنها را از ما بگیرید.

همجنسگرای چچنی که اکنون در کشور آلمان درخواست پناهندگی داده است، پس از آشکارسازی عمومی به عنوان یک همجنسگرا در چچن، در انظار عمومی تحقیرشده و وادار به پس گرفتن اظهارات خود در تلوزیون رسمی کشور گردید.

مورس اسپارخانوف پس از دریافت تهدیدات مرگ به دلیل گفتگو با مجله تایمز و آشکارسازی به عنوان یک مرد همجنسگرای چچنی که مورد شکنجه قرار گرفته است،  مجبور به عذرخواهی از رئیس جمهورشد. او به مجله تایمز گفت: “آنها به من می گویند که یک دیو در داخل من زندگی می کند. اوضاع در چچن هر روز بدتر می شود. من میخواهم قبل از اینکه کسی من را بکشد، داستانم را به جهان بگویم. ”

به دنبال این مصاحبه، مقامات چچن او را مجبور به عذرخواهی در تلویزیون سراسری کشور کرده و ادعا کردند “آشکارسازی” وی تحت تاثیر داروهای صرعی بوده است که درک وی را از جهان تحریف کرده است. همچنین به مردم چچن گفته شد که  آقای اسپارخانوف از لحاظ ذهنی بیمار است و توسط غربی ها شستشوی مغزی شده است.

اسپارخانوف به تلوزیون گرونزی گفت:”آنها مرا در برابر مردم و رهبر چچن رسوا کردند. این یک دسیسه بود. به همین دلیل من از ساکنان چچن، رهبری چچن، چچنی هایی که در قفقاز شمالی و اروپا زندگی می کنند پوزش می خواهم.”

آقای اسپارخانوف که به علت آزار و اذیت دگرباشان جنسی مجبور به ترک موطن خود شده است، در حال حاضر به عنوان یک پناهنده در آلمان زندگی می کند.

وی میگوید:” مسئولان دولتی در چچن مرا تفهیم کردند که اگر به صحبت کردن ادامه بدهم، مشکلات بیشتری پیش خواهد آمد. آنها به من گفتند که باید به جای فکر کردن به بیان اظهاراتم، به فکر خانواده ام باشم.”

یکی دیگر از قربانیان، ماکسیم لیپانوف، ۱۲ روز دست و پا زندن در یک سلول آغشته به خون ، کتک خوردن با چوب وتحقیر شدن از سوی پلیس را گزارشی تکان دهنده توصیف میکند. این حوان ۳۰ ساله میگوید که توسط دو مرد در نیمه های شب ربوده شده و به سمت خودرو مشکی رنگ کشانده شده است. آقای لاپانوف میگوید علیرغم پیگیری های طولانی از مقامات، هیچ تحقیقی در مورد اتفاقات رخ نداده است. در عوض پلیس وی را مجبور به معرفی مرد همجنسگرای دیگر کرده و وی را مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار داده است.

وی در یک نشست کوچک در مسکو، که توسط فعالان حقوق بشر  برگزار شده و توسط بی بی سی گزارش شده است گفت: “آنها هر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در معرض انفجار از عصبانیت بودند که من همجنسگرا هستم و آنها باید من را بکشند. سپس آنها مرا به مدت طولانی و در ناحیه کمر، پا، باسن و دنده ها، با چوب مورد ضرب و شتم قرار میداند. آنها هر روز به من اطمینان میداند که من را خواهند کشت و از چگونگی اش صحبت میکردند.”

او میگوید پس از آزادی، به سختی میتوانسته است که راه برود.

“من به سختی قادر به خزیدن بودم.”

او در نشست فعالان حقوق بشر در مسکو گفت که یادآوری ناله و فریادهای دیگرقربانیان کابوس هر شب وی است.

او میگوید:” هرگز نباید چنین باشد. ما همه انسان هستیم و از حقوق برابری باید برخوردار باشیم. اگر حقوق اولیه انسانی در چچن زیر پا گذاشته شوند، در هر نقطه دیگر دنیا نیز میتوانند نقض شوند. و هیچ کس نمیداند که دختر و یا پسر چه کسی قربانی بعدی خواهد بود.”

شبکه دگرباشان جنسی روسیه گزارش هایی متعددی از شهادت های افرادی که در چچن مورد آزار و اذیت و سوء استفاده قرار گرفته اند را منتشر کرده است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.org
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
www.planettransgender.com ‏‎

منبع:

http://www.pinknews.co.uk/2018/01/31/chechnya-ramzan-kadyrov-says-survivors-of-gay-concentration-camps-made-it-up-for-money/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com