روزبه گیلاسیان از سال ۱۳۸۹ بابت افسردگیش تحت نظر پزشک و درمان بوده و به همین خاطر و بر اساس ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری درخواست معاینه پزشکی و تبدیل حکمش رو داشته .اما علی رغم تشکیل نشدن کمیسیون پزشکی قانونی هفته پیش حکم جلبش صادر شد. متن زیر توضیحات خودش در خصوص این مسئله است که قبل رفتن نوشت:

مسئولیت هر گونه اتفاقی که برای من در زندان امیرآباد گرگان پیش بیاید ، به طور مستقیم بر عهده دستگاه قضایی بوده و هر گونه نسبت دادن آن به بیماری افسردگی بنده فاقد ارزش و اعتبار است.

همان طور که مستحضر هستید دادگاه انقلاب گرگان بنده را به اتهام تشکیل شبه جمعیت پاتوق گرگان جهت اقدام علیه امنیت کشور ، به ۵ سال حبس و با یک درجه تخفیف به دو سال حبس محکوم کرد در دادگاه تجدید نظر ضمن تایید حکم دادگاه بدوی این حکم به یک سال کاهش یافت. بنده با توجه به بیماری افسردگی خود بر اساس ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری درخواست معاینه پزشکی و تبدیل حکم را به شعبه چهارم اجرای احکام ارائه دادم که متاسفانه مورد پذیرش پزشک قانونی واقع نشد. طبق قانون پزشکی قانونی بنده می توانستم به این حکم اعتراض کنم که در آن صورت باید موضوع در کمیسیون پزشکی با حضور چند پزشک رسیدگی می شد اما پزشکی قانونی تشکیل کمیسیون پزشکی را منوط به بستری شدن بنده در بیمارستان اعصاب و روان و بدون اجازه ترخیص خودخواسته کردند که امری مشکوک بوده و خلاف تبصره ۱ ماده ۵ قانون پزشکی قانونی بوده است که باید پاسخ هایشان به استعلام های دادگاه مستدل و شفاف باشد. از طرفی اجرای این حکم بدون رضایت من ، نوعی تغییر حکم به شمار آمده در حالیکه تنها دادگاه صادرکننده رای قطعی می تواند حکم را تبدیل یا تصحیح نماید. از سویی دیگر پزشک اعصاب و روان پزشکی قانونی گرگان آقای دکتر سوادکوهی ، مادر بنده را تهدید کرده بود که در صورتیکه فرزندت بستری شود به او شوک هم می دهیم و پس از گذراندن مدت درمان که نامشخص است کمیسیون تشکیل شده و نظر می دهد. در حالیکه مساله ما درمان بیماری ، آن هم بیماری روانی که پروسه ای زمان بر است ، نبود بلکه تشخیص بیماری و استفاده از تمهیدات پیش بینی شده در ماده ۵۰۲ آیین دادرسی کیفری بود.

در هر حال دادگاه اجرای احکام جهت زندانی کردن بنده و رفع مسوولیت از خود در پی فشار بر بنده برای گرفتن دست خطی بود که در آن از خیر اعتراض به رای پزشکی قانونی گذشته و با مسولیت خود به زندان روم. من با توجه به شرایط و اتفاقات تلخ واقع شده برای چند زندانی در این روزها از نوشتن این رضایت نامه سر باز زده و در هر حال روانه زندان شده ام. با توجه به تمامی مطالب پیش گفته بار دیگر تکرار می کنم مسولیت وقوع هر گونه حادثه ای در زندان برای اینجانب بر عهده دستگاه قضایی و عواملی است که در اجرای قانون تخطی کرده اند.

روزبه گیلاسیان
۲ بهمن ۹۶

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com