ماف نیوز: نیروهای وزارت اطلاعات در شهرهای ایلام، اشنویه و پیرانشهر چهار تن را بازداشت و به مکانهای نامعلومی منتقل کردند. اتهام این افراد «همکاری با یکی از احزاب کُردی» است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۲۳ دی ۱۳۹۶، نیروهای وزارت اطلاعات در شهر ایلام «غلام‌رضا قنبرپور» را بازداشت و جهت بازجویی به محل نامعلومی منتقل کردند.

اتهام غلام‌رضا قنبرپور «همکاری با یکی از احزاب کُردی» عنوان شده است. او پیش از این در سال ۱۳۹۱ هم یک بار دیگر با همین اتهام بازداشت شده و بعد از اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه آزاد شده بود‌.

«ناصح خالدی»


از پیرانشهر هم گزارش شده است که روز یکشنبه ۱۷ دی‌، یک کارمند بیمارستان به نام «ناصح خالدی» ٣٠ ساله با اتهام مشابهی از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

پیش از آن در روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ هم «محمد ابراهیمی» ۵٠ ساله فرزند احمد از اهالی روستای کهنه‌لاجان از توابع پیرانشهر از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل گردیده بود‌.

از اشنویه هم گزارش شده است که روز سه‌شنبه ۱۲ دی، یک شهروند دیگر به نام «منوچهر حمیدزاده» از اهالی ارومیه به هنگام بازگشت از منزل یکی از آشنایان خود در این شهر به اتهام «هواداری از احزاب کُردی» بازداشت شده است‌.

طی سال ۲۰۱۷ دست‌کم ۷۷۹ شهروند کُرد در ایران از سوی نیروهای امنیتی با اتهامات سیاسی بازداشت شده و یا مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. همچنین حکم دست‌کم ۲۴۶ سال زندان با اتهامات سیاسی برای افراد صادر شده است.
info@mafnews.de
ارتباط با ادمین تلگرام:
https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com