ماف نیوز: بعد از ده شب بی خبری، جنازه‌ی «سارو قهرمانی» از سوی دستگاههای امنیتی در سنندج به خانواده‌اش تحویل داده شد. او در اعتراضات «نه به گرانی» بازداشت شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شامگاه ۲۲ دی ۱۳۹۶، اداره‌ی اطلاعات سنندج جنازه‌ی سارو قهرمانی جوان ۲۴ ساله‌ را به خانواده‌اش تحویل داد که در اعتراضات اخیر بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده بود.

سارو قهرمانی


یک منبع مطلع در این رابطه از وجود آثار ضرب و شتم در بدن وی خبر داده و گفت: «سارو شدیدا مورد شکنجه قرار گرفته شده و آثار ضرب و شتم بر روی گردن، سر و پشتش نمایان بوده‌‌اند.»

بعد از تلاشهای بی نتیجه‌ی والدین سارو قهرمانی که ۱۱ شب پیش و در اوج اعتراضات خیابانی مردم سنتدج یعنی در ۱۲ دی ناپدید شده بود، نهایتا اطلاعات سنندج به آنها اطلاع داد که جنازه‌ی فرزندشان را از سردخانه تحویل بگیرند.

جواز دفن از سوی اداره‌ی اطلاعات صادر شده اما به آنها اجازه‌ی برگزاری مراسم ختم داده نشده است. او در قطعه‌ای در بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.

سارو قهرمانی پیشتر هم سابقه‌ی بازداشت داشته و آخرین بار هنگامی که بیست سال سن داشت، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com